ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΕ ΤΟΝ IRA SHOR, ΣΤΕΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΟΥ PAULO FREIRE


ΘΕΜΑ: «Κριτική Εκπαίδευση και Κοινωνικός Μετασχηματισμός»
Αθήνα, Σάββατο 1/10/2011, ώρες 9:30 με 15:00
Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, Πειραιώς 206, Ταύρος

Η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων διοργανώνει την 1η Οκτωβρίου σεμινάριο με έναν από τους σημαντικότερους διανοητές και αγωνιστές του εκπαιδευτικού χώρου και του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων, τον Ira Shor. O Ira Shor διδάσκει στο κέντρο μεταπτυχιακών σπουδών του City University της Νέας Υόρκης και υπήρξε στενός συνεργάτης του Paulo Freire, του θεμελιωτή της ριζοσπαστικής θεωρίας και πράξης της διά βίου μάθησης. Το έργο του Shor σχετίζεται άμεσα με την εφαρμογή των ιδεών του Paulo Freire. Στον πυρήνα της φιλοσοφίας του βρίσκεται η ενδυναμωτική εκπαίδευση.

Η ενδυναμωτική εκπαίδευση αφορά μια κριτική και δημοκρατική διδακτική και μαθησιακή προσέγγιση, που έχει στο επίκεντρό της τον εκπαιδευόμενο, εφαρμόζεται σε κάθε είδους γνωστικό αντικείμενο και στοχεύει στον ατομικό και κοινωνικό μετασχηματισμό. Η προσέγγιση αυτή έχει ως κεντρικό στοιχείο τον διάλογο μέσω του οποίου εκπαιδευτικοί και εκπαιδευόμενοι εξετάζουν μαζί ζητήματα της καθημερινότητας, κοινωνικά θέματα και αναπτύσσουν την ακαδημαϊκή γνώση.

Ο Ira Shor είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων στα αγγλικά, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται τα: Freire for the Classroom: A Sourcebook for Liberatory Teaching (1987), Empowering Education (1992), Critical Literacy in Action (1999). Στην Ελλάδα μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ το πολύ σημαντικό βιβλίο που έγραψε μαζί με τον Paulo Freire, με τίτλο: Απελευθερωτική Παιδαγωγική, Διάλογοι για τη Μετασχηματιστική Εκπαίδευση.
 
Για δηλώσεις συμμετοχής στο Σεμινάριο και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο adulteduc2@gmail.com ή στο τηλέφωνο 6979 724757.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Δύο σημαντικοί εκπαιδευτικοί συζητούν για τον ρόλο της εκπαίδευσης σε διάφορα πολιτισμικά και πολιτικά πλαίσια. Αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του ζωντανού διαλόγου, με τη χρήση του οποίου διδάσκοντες και διδασκόμενοι μπορούν να γίνουν ενεργοί συμμέτοχοι στη μαθησιακή διεργασία. Σε μια ανταλλαγή απόψεων γεμάτη ζωντάνια, οι συγγραφείς ρίχνουν φως στα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος σε σχέση με τα όσα συμβαίνουν στην ευρύτερη κοινωνία και υποστηρίζουν την άμεση ανάγκη του μετασχηματισμού των αιθουσών διδασκαλίας τόσο στον Τρίτο Κόσμο όσο και στον αναπτυγμένο. Ο Freire και ο Shor αφηγούνται τα προσωπικά τους βιώματα από τη διαδικασία της απελευθέρωσης των αιθουσών διδασκαλίας από τους παραδοσιακούς περιορισμούς. Μας δείχνουν τη ζωτική σημασία του ρόλου του διδάσκοντος, ο οποίος βοηθά τους διδασκόμενους να σκέφτονται κριτικά για τον εαυτό τους και για τις σχέσεις τους όχι μόνο στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά και στην κοινωνία. Για εκείνους τους αναγνώστες που επιζητούν την απελευθερωτική προσέγγιση στην εκπαίδευση, αυτοί οι διάλογοι θα αποτελέσουν ταυτόχρονα μια αποκάλυψη και μια μοναδική σύνοψη.


 

Σχόλια