«αέρας   αισιοδοξίας …»

«Το 2014,  ορόσημο για τον Τουρισμό και τον Πολιτισμό»


  Υπογράφει ο Γιώργος Καραχάλιος
        
         Δημοσιογράφος – Φιλόλογος


… Το λέμε εδώ και χρόνια : «Η βαριά βιομηχανία της Ελλάδας είναι ο Τουρισμός»…   Αρκεί αυτή η φράση,  εκτίμηση και διαπίστωση να μην καταντήσει μια … «κενολογία».

Ωστόσο, «πρόσω ολοταχώς» για νέο ρεκόρ ο Ελληνικός Τουρισμός, καθώς ως χρονιά ανόδου της τουριστικής κίνησης προδιαγράφεται το 2014 για τη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία, εκτιμήσεις και προβλέψεις των καθ’ ύλην αρμόδιων : του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, των  Συνδέσμων του εξωτερικού που εκπροσωπούν ταξιδιωτικά και τουριστικά γραφεία, των εκπροσώπων ισχυρών tour oprerators κλπ.


Πολιτισμός και Τουρισμός είναι συνδεδεμένοι τομείς για την προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού στην Ελλάδα… Σ’ αυτόν τον ευλογημένο τόπο, σε μια «γωνιά του πλανήτη – ένα οικόπεδο γωνιακό» που με την κατάλληλη προσοχή, σχεδιασμό, φροντίδα και αξιοποίηση μπορεί να αποδώσει καρπούς και να δώσει «τροφή» και «πλούτο» σε χιλιάδες πολίτες.

Αισιόδοξα, λοιπόν τα μηνύματα… Αισιόδοξοι για την πορεία του Τουρισμού, το 2014, εμφανίζονται και οι παράγοντες της αγοράς… Αρκεί να πιστέψουν  όλοι οι εμπλεκόμενοι πως ο Τουρισμός και ο Πολιτισμός είναι υπόθεση όλων…                       Και φυσικά, το κράτος δεν θα πρέπει να είναι ο  «μηχανισμός» εκείνος που θα κάνει τα πάντα!..

… Σημασία έχει και η «ιδιωτική στρατηγική» για να έρθει ή να … ξαναέρθει ο τουρίστας. Προέχει η ευγένεια, το χαμόγελο, το καλό φαγητό, οι καλές υπηρεσίες διαμονής και εστίασης και τόσα άλλα, που σίγουρα δεν μπορούν να… κρατικοποιηθούν.

… Σημασία έχει και το γεγονός να αντιληφθούν οι Έλληνες ξενοδόχοι (και όχι μόνον) πως οι τιμές τους- σε αρκετές περιπτώσεις – δεν είναι ανταγωνιστικές…     


… Σημασία έχει να βελτιώσουν ακόμα τις υπηρεσίες τους, να αποκτήσουν όλοι ανεξαιρέτως τουριστική συνείδηση… Και να είναι σίγουροι πως ο κόσμος, οι τουρίστες και οι επισκέπτες, θα αναγνωρίσουν και θα επιβραβεύσουν, με κάθε τρόπο, τις προσπάθειές τους.

Και πάνω απ’ όλα: «Σε μια σεζόν δεν βγάζουμε τα… σπασμένα μιας ολόκληρης χρονιάς… Ούτε οι υπηρεσίες που προσφέρονται, ελαττώνονται - ούτε το πρωινό, ελληνικό ή …ξένο γίνεται φτωχότερο με κύριο άξονα, στόχο και σκοπό το μεγαλύτερο κέρδος».

… Ωστόσο νέο πακέτο μέτρων, προτάσεων και ρυθμίσεων βρίσκονται ήδη στα …                            «σκαριά», καθώς ο σχεδιασμός της νέας τουριστικής περιόδου – όπως μαθαίνουμε – τέθηκε … «επί τάπητος», σε συζήτηση σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο:

Μείωση ΦΠΑ ακτοπλοΐας, μείωση χρέωσης αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης της βίζας Σένγκεν, παρεμβάσεις στον επενδυτικό νόμο, ανοιχτοί αρχαιολογικοί χώροι, λειτουργία των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων για περισσότερες ώρες, ηλεκτρονικά εισιτήρια, εκσυγχρονισμός των πωλητηρίων των Μουσείων, λειτουργικές και αισθητικές βελτιώσεις μικρής κλίμακας, σοβαρές ξεναγήσεις, σχεδιασμός σχετικών applications, ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις διεθνείς απαιτήσεις, συνδυασμός του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα, «πάντρεμα» του τουρισμού με τα αγροτικά προϊόντα, το θρησκευτικό – προσκυνηματικό τουρισμό, τον τουρισμό υγείας, την ελληνική γαστρονομία και τόσα άλλα, που μπορούν να δώσουν υπεραξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν και να θέσουν ταυτόχρονα όλες εκείνες τις αρνητικές συνιστώσες του παρελθόντος… στο περιθώριο.

Δε φθάνει μόνον η διαφήμιση για τους τουριστικούς και αρχαιολογικούς – πολιτιστικούς προορισμούς!
Θα πρέπει πάνω απ’ όλα όλοι ανεξαιρέτως οι εμπλεκόμενοι να αντιληφθούν ότι προσφέρουν φιλοξενία, ξενάγηση, εμπειρίαΔε φθάνει το ξενοδοχείο, το κατάλυμα ή ο παραδοσιακός ξενώνας… Δε αρκεί ένα παραδοσιακό φαγητό ή μια «σπεσιαλιτέ» που συνδέεται με την περιοχή…


Ο τουρίστας – επισκέπτης δεν έρχεται μόνο για μια αρχαιολογική επίσκεψη – ξενάγηση ή για να μάθει την πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά της πατρίδας μας.

… Έρχεται και για ψυχαγωγία, διασκέδαση, διακοπές και για… πολλά άλλα ελκυστικά ενδιαφέροντα που συνθέτουν ένα «τουριστικό σύνολο»…

Κι όπως είναι κοινά αποδεκτό, το σύνολο το συνθέτουν οι λεπτομέρειες: ειδικές μορφές, εναλλακτικός τουρισμός, γαστρονομία, γνωριμία με την παράδοση και τις λαϊκές τέχνες κλπ.


Πρόκειται για λεπτομέρειες και ιδέες που προϋποθέτουν διάθεση, όρεξη, μεράκι, φαντασία και λογισμό!..

… Τουρισμός και Πολιτισμός μπορεί μακροχρόνια να αποτελέσουν τις κύριες αξιόλογες οικονομικές δράσεις με σημαντικά έσοδα για την Ελλάδα, εφ’ όσον από… «διαφημιστικό σλόγκαν» μετουσιωθούν σε καθημερινή πράξη!..



Και εφ’ όσον εκλείψει – σε ορισμένες και ευτυχώς ελάχιστες περιπτώσεις – η άφρονα πολιτική του τουριστικού και πολιτιστικού επιχειρείν… η εποχή της παρωχημένης νοοτροπίας στο τουριστικό επιχειρείν… η λογική της «αρπαχτής» και την «επιχειρήσεων άρπα – κόλλα…»

Και ιδιαίτερα και πάνω απ’ όλα:
«Τουρισμός και Πολιτισμός χρειάζονται ένα λαό και ένα πολιτικό προσωπικό ενωμένο, που θα ζει και θα δραστηριοποιείται σε μια σοβαρή, αξιόπιστη, ευνομούμενη και δημοκρατική ευρωπαϊκή χώρα»




Σχόλια