Στο …
«κατώφλι της Βουλής»
Η αξιολόγηση των δημοσίων Υπαλλήλων
Επιτακτική
και αναγκαία
Υπογράφει
ο Γιώργος Καραχάλιος
Δημοσιογράφος – Φιλόλογος
… Το λέγαμε – εδώ και χρόνια – με εκτιμήσεις, διαπιστώσεις και σχόλια μας στο Τύπο, το Ραδιόφωνο, την Τηλεόραση, σε Συνέδρια, σε
Ημερίδες και σε Συσκέψεις :
*
Μη … «φουλάρετε» με υπαλλήλους το Δημόσιο.
* Μην … «ξεχειλίζετε» με «διορισμούς»
το στενό και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα
και τους Οργανισμούς Τοπικής
Αυτοδιοίκησης.
* Μην...«ανέχεστε» να διαχωρίζονται οι δημόσιοι υπάλληλοι σε : εργαζόμενους- απασχολούμενους- αργόσχολους και αργόμισθους.
* Μην...«ανέχεστε» να διαχωρίζονται οι δημόσιοι υπάλληλοι σε : εργαζόμενους- απασχολούμενους- αργόσχολους και αργόμισθους.
*
Μην … τοποθετείτε «έξωθεν ημετέρους» σε θέσεις προϊσταμένων, διευθυντών, Γεν. Διευθυντών, Προέδρων και
Διευθ. Συμβούλων σε υπηρεσίες του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, σκοπός των οποίων – σε αρκετές
περιπτώσεις – ήταν η «αρπαχτή» και η…
«εξύφανση» σκανδάλων.
*
Επιβραβεύεστε
και αξιοποιήσετε το μόνιμο άριστο,
ικανό και αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό.
*
Απομονώστε
και σε τελευταία ανάλυση «στείλτε στο
σπίτι τους» τη … «σκόνη, τη μούχλα
και την αράχνη», αλλά και τους εκπρόσωπους του «ωχ-αδερφισμού».
… «Φωνή
βοώντος εν τη ερήμω». Πολιτικό, κομματικό και συνδικαλιστικό κόστος, γαρ…
Κι’ απ’ ό,τι μαθαίνουμε πάει πίσω η κινητικότητα έξι χιλιάδων υπαλλήλων
στους Δήμους, καθώς οι επικείμενες κάλπες του Μαΐου «φρενάρουν» τις
διαδικασίες, με αρκετούς εργαζόμενους να αρνούνται
να απογραφούν και ορισμένους
Δημάρχους να αρνούνται να δώσουν στοιχεία.
Ωστόσο, «επι τάπητος» και ένα… βήμα
πριν από το «κατώφλι» της Βουλής
βρίσκεται το Νομοσχέδιο, που φέρνει αλλαγές εκ βάθρων στον τρόπο αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Μια διαδικασία που – όπως εκτιμάται από
τους συντάκτες του Νομοσχεδίου – θα αποτελέσει το «πρόκριμα» για την αναδιοργάνωση
του Δημοσίου… για να σταματήσει –
εκτός των άλλων - να αποτελεί εν πολλοίς και ανεξέλεκτο πεδίο διαφθοράς. Και παράλληλα
για να παταχθούν φαινόμενα σήψης και
αναξιοκρατίας που… αποδομούν τις δομές του δημοσίου.
Ταυτόχρονα βασικό και κύριο στοιχείο της νέας ρύθμισης αποτελεί η ποσόστωση
στις βαθμολογήσεις. Δεν είναι δυνατόν όλοι οι υπάλληλοι να παίρνουν ΑΡΙΣΤΑ – γεγονός που συμβαίνει έως και
σήμερα. Μεγάλο στοίχημα εξάλλου αποτελεί
και το θέμα της επιλογής των προϊσταμένων.
Δεν είναι δυνατόν το 100% των υπαλλήλων να εμφανίζονται από
τους προϊστάμενους τους ως αριστούχοι…
Χάνει έτσι, μ’ αυτό τον τρόπο, το νόημα
της η αξιολόγηση, που σίγουρα δεν είναι τιμωρία. Αλλά μέσο για
να βελτιωθεί ο υπάλληλος, καθώς όλοι θα πρέπει να έχουν ευκαιρίες βελτίωσης μέσα από ειδικά προγράμματα και δυνατότητες επιμόρφωσης.
Φυσικά, η μεγάλη πλειοψηφία των δημόσιων υπαλλήλων κάνει καλά τη δουλειά τους. Και ως εκ τούτου, και πάνω απ’ όλα, αυτοί οι ίδιοι θα πρέπει να επιζητούν τη σωστή αξιοποίησή τους και την ταυτόχρονη διασφάλιση ότι θα υπάρχει μια αξιοκρατικά,
επιλεγμένη διοικητική ιεραρχία που θα τους αξιολογεί και συνάμα θα εξασφαλίζει τον εξορθολογισμό του Δημοσίου και κατ’ επέκταση τη συνέχεια του Κράτους.
Μην ξεχνάμε άλλωστε και τις πρόσφατες δηλώσεις στην Επιτροπή Θεσμών
και Διαφάνειας της Βουλής του Επιθεωρητή
Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή,
που ανάμεσα στα άλλα έκανε λόγο για πλαστά
πτυχία και πιστοποιητικά
δημοσίων υπαλλήλων!
Αδυνατώ φυσικά να πιστέψω
το ενδεχόμενο οι ανωτέρω υπάλληλοι
να είχαν… βαθμολογηθεί από τους ανωτέρους του με άριστα! Και πάνω απ’ όλους, εκείνος ο εκπαιδευτικός που – (όπως είπε ο κ. Ρακιντζής) – είχε ασελγήσει σε παιδιά κάτω των δώδεκα ετών
(!) και η Υπηρεσία δεν του επέβαλε κυρώσεις, με αποτέλεσμα ο Επιθεωρητής
Δημόσιας Διοίκησης να ασκήσει Έφεση.
Λέτε να είχαν … επιβραβευτεί όλοι με ΑΡΙΣΤΑ (10) ;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου