«Τον Τουρισμό και…


                                Τα μάτια μας»



                                                                                                Υπογράφει
                                                                                          ο Γιώργος Καραχάλιος
 Δημοσιογράφος – Φιλόλογος






Είναι κοινά αποδεκτό πως την «τουριστική πολιτική» την άσκησαν – εδώ και πολλά χρόνια – δύο «Έλληνες οι οποίοι δεν είχαν καμιά σχέση ούτε με τον… τουρισμό ούτε με το ελληνικό κράτος»:






Ο Μιχάλης Κακογιάννης και
Ο Νίκος Καζαντζάκης…

Και, φυσικά, σ’ ένα υπέροχο συνταίριασμα, ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης και συνάμα ο Αντονι Κουίν σκιαγράφησαν, σκηνοθέτησαν και πρόβαλαν μια Ελλάδα που σαγήνευε και προσέλκυε τουρίστες με:

·        τις φυσιολατρικές, πολιτιστικές και πνευματικές συγκινήσεις της,
·        τη φιλοξενία, τη γοητεία και την ιδιοτροπία της
·        τον «εξωτισμό», τον πολιτισμό και τα νησιά της …

Και φτάσαμε αισίως στο 2014 που αναμένεται να είναι ένας «χρόνος – ρεκόρ» για τον ελληνικό τουρισμό – καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ – είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα μηνύματα για την πορεία του στο φετινό καλοκαίρι…

*  *  *  *  *

Κι ενώ σ’ αυτή την ιδιαίτερα θετική εικόνα έχουν ήδη συμβάλει οι δράσεις του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, αλλά και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων – μέσω της Marketing Greece- «κύμα ανατιμήσεων» στον ευρύτερο τουριστικό τομέα φαίνεται πως προκαλεί κατά το μήνα που διανύουμε η πέρα από κάθε προηγούμενη εκτίμηση και προσδοκία ζήτηση από το εξωτερικό για διακοπές στην Ελλάδα.

Και τούτο, καθώς ορισμένοι – ευτυχώς λίγοι – από τους πάσης φύσεως επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο, δείχνουν:

·        να εκπέμπουν -ακόμα και σήμερα – το μήνυμα της αρπαχτής και της ξεπέτας
·        να μην έχουν αντιληφθεί τη θέση και τις υποχρεώσεις τους
·        να μη βλέπουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται
·        να εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται από έλλειψη τουριστικής κουλτούρας



Και τελικά να δραστηριοποιούνται και να λειτουργούν ατομικά, πρόχειρα και καιροσκοπικά, με αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες που παρέχουν: κερδοσκοπικές πρακτικές που δυσφημούν την Ελλάδα και υπονομεύουν – κατ’ επέκταση – τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας.

Κι’ από την άλλη, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως τις τιμές στην αγορά τις καθορίζει «ο κανόνας της προσφοράς και της ζήτησης»

Σε κάθε ωστόσο περίπτωση όλοι, όσοι δραστηριοποιούνται – με κάθε τρόπο και μέσο – στον τουριστικό κλάδο απαιτείται άμεσα να συνειδητοποιήσουν πως:

·        πέρασε ανεπιστρεπτί η εποχή που ο καθένας έστηνε μια… παράγκα, ένα παράπηγμα και το νοίκιαζε σαν ένα «τετράστερο ξενοδοχείο» προσδοκώντας να βγάλουν σ’ ένα τρίμηνο τα χρήματα μιας ολόκληρης χρονιάς …
·        πέρασε ανεπιστρεπτί η εποχή που κυριαρχούσε το σλόγκαν: ήλιος, θάλασσα, συρτάκι και το απαραίτητο… «καμάκι»
·        πέρασε ανεπιστρεπτί η εποχή που η ελληνική γαστρονομία είχε «εξαντληθεί» στο … σουβλάκι, το τζατζίκι, τη χωριάτικη και στο μουσακά!...

Χρειάζονται πλέον ποιοτικές υπηρεσίες – με λογικές τιμές – σε άρτιες υποδομές!..

Και τούτο, καθώς από τη μια στιγμή στην άλλη, η «σελίδα μπορεί να γυρίσει και το κλίμα ν’ αλλάξει»!

·        ΠΡΟΣΟΧΗ, λοιπόν: επαναλαμβάνοντας τα λάθη του παρελθόντος, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο ένα από τα… υπέροχα και μοναδικά «οικόπεδα» του πλανήτη που θέλησε και μας «χάρισε»… ο Θεός, να καταντήσει ευκαιριακός προορισμός:

-        της αρπαχτής, της ρεμούλας και της ξεπέτας,
-        του βραχιολιού και του σακιδίου της πλάτης
-        της σκηνής, του σλιπιμπάνγκ και των χούλιγκαν




Ο στόχος για όλους πρέπει να εστιάζεται στην ποιότητα και όχι, φυσικά, στην ποσότητα!..
Εάν βέβαια θέλουμε να μη χαθεί ό,τι καλό και θετικό χτίστηκε, την τελευταία διετία στον τουριστικό τομέα!..





*  *  *  *  *








Σχόλια