Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

«Η καταστροφή ως ευκαιρία»




ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
«Η καταστροφή ως ευκαιρία»
Εκδόσεις IANOS, 2012
ISBN: 978-960-6882-65-4
Διαστάσεις: 15,5 cm Χ 24,5 cm
Σελ.: 280
Τιμή:  17€

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΙΑΝΟS το βιβλίο του Χρήστου Γιανναρά «Η καταστροφή ως ευκαιρία».

Για να κυριολεκτεί ρεαλιστικά ο τίτλος του βιβλίου, προϋποτίθεται να σταθεί ο αναγνώστης στις προτάσεις του. Να τις καταλάβει σωστά, να τις αξιολογήσει αμερόληπτα. Είναι συγκεκριμένες και στοχεύουν στο ανέφικτα ποθούμενο: Να ξαναυπάρξει Ελλάδα, που να τη χρειάζονται οι κοινωνίες των εθνών και να τη σέβονται. Να επανιδρυθεί το κράτος ξαναχτίζοντας εξ υπαρχής την ελληνική του ταυτότητα. Όχι με ιδεολογήματα ελληνικότητας, αλλά με προτεραιότητα των ελληνικών αναγκών: γλώσσα, ιστορική συνείδηση, κατά κεφαλήν καλλιέργεια, δημιουργική φαντασία, σέβας του ιερού. Ένας τέτοιος στόχος, με συνέπεια στην πολιτική του επιδίωξη, θα ήταν η μεταποίηση της δεδομένης σήμερα καταστροφής σε ευκαιρία. Δηλαδή σε πρόταση για ποιότητα ζωής μέσα σε πολιτιστικό «παράδειγμα» που ολοφάνερα πια καταρρέει.

Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης κα της Σορβόννης (Παρίσι). Δίδαξε Φιλοσοφία, Πολιτιστική Διπλωματία και Συγκριτική Οντολογία σε Πανεπιστήμια της Γαλλίας, της Ελβετίας, της Ελλάδας. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.

Από τις εκδόσεις IANOS κυκλοφορούν τα βιβλία του:
Η πολιτική γονιμότητα της οργής (2011)
Κατά κεφαλήν καλλιέργεια (η αντίσταση στην παρακμή), (2010)
Το πολιτικό ζητούμενο στην Ελλάδα σήμερα (2009),
Η κατάρρευση του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα σήμερα (2008),
Έπαινος Ψήφου Τιμωρητικής (2007),
Προφορική Αμεσότητα (2003)

ΘΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ;

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ προσκαλούν
όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες
σε μια ξεχωριστή συνάντηση με την ΑΛΚΗ ΖΕΗ,
τη σπουδαιότερη εν ζωή συγγραφέα παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας.

Η Άλκη Ζέη περιμένει μικρούς αλλά και μεγάλους αναγνώστες
το Σάββατο, 5 Μαΐου 2012, στις 12 το μεσημέρι,
στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Ιπποκράτους 118, Αθήνα).

Τα παιδιά θα συνομιλήσουν
με την αγαπημένη συγγραφέα μικρών και μεγάλων
και θα γνωρίσουν το πολυβραβευμένο έργο της.

Την ίδια ημέρα και ώρα θα πραγματοποιηθεί
η κλήρωση του διαγωνισμού
Μαραθώνιος Ανάγνωσης «Ο θαυμαστός κόσμος της ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ»
που διοργάνωσαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας
 και στον οποίο συμμετείχαν περισσότεροι από 35.000 μαθητές.

Στο τέλος της εκδήλωσης δύο τυχεροί
θα κερδίσουν το βιβλίο της Άλκης Ζέη που θα επιλέξουν.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Δηλώσεις συμμετοχής έως την Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Όσα παιδιά επιθυμούν να παρακολουθήσουν την εκδήλωση θα πρέπει να μας ενημερώσουν στο τηλ. 211 3003500 (εσωτ. 523, κα Μαρία Γεροσίδερη) έως τις 2 Μαΐου. Όσα παιδιά επιθυμούν να θέσουν ερωτήσεις στη συγγραφέα θα πρέπει επίσης να το δηλώσουν ακολουθώντας την εξής διαδικασία:
Να στείλουν e-mail στο schools@metaixmio.gr με τίτλο ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΚΗ ΖΕΗ ΣΤΙΣ 5 ΜΑΪΟΥ. Στο μήνυμα θα πρέπει να αναφέρονται:
1. o τίτλος του αγαπημένου βιβλίου του παιδιού από την εργογραφία της Άλκης Ζέη (δείτε παρακάτω στο βιογραφικό της τα βιβλία της που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ),
2. δύο ερωτήσεις που το παιδί θα ήθελε να θέσει στη συγγραφέα,
3. τα προσωπικά στοιχεία του παιδιού (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο και e-mail επικοινωνίας).

Κυριακή, 29 Απριλίου 2012

«Τα γράμματα της γνωριμίας»



Δημήτρης Φλάμος
«Τα γράμματα της γνωριμίας»
Εκδόσεις ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ 2012
ISBN: 978-960-9547-10-9
Σελ. 48
Τιμή: 5
Διαστάσεις: 12 Χ 20,5 cm



Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θερμαικός η ποιητική συλλογή του Δημήτρη Π. Φλάμου «Τα γράμματα της γνωριμίας»


Μετά τους «Ναυαγούς» (εκδ.Θερμαικός 2011) που παρουσιάζουν μια κατάσταση, έρχονται «Τα γράμματα της γνωριμίας» για να δείξουν δρόμους και πορείες.
Θα μπορούσαν να είναι και γράμματα σωτηρίας.
Όπως αναφέρεται και στον πρόλογο της συλλογής, τα γράμματα της γνωριμίας μοιάζουν με τις μαργαρίτες που μαδούσαμε παιδιά, όταν θέλαμε να δούμε αν κάποιος μας αγαπάει.
Στα «Γράμματα της γνωριμίας» ακόμα και τα πέταλα που δε σ’ αγαπούν, έχουν κάτι να σου πουν, φτάνει μόνο να τα κρατήσεις και να τα διαβάσεις με προσοχή….


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

O Δημήτριος Π. Φλάμος γεννήθηκε και ζει στη Χίο. Είναι ηλεκτρολόγος μηχ. ΤΕ. Ερασιτεχνικά ασχολείται με τη ζωγραφική και την ποίηση ακούγοντας πάντα μουσική. Δεν του αρέσουν τα βιογραφικά, οι βραβεύσεις και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

«Κύκλου ανάβαση»



Βασίλης Παπακυριαζής
«Κύκλου ανάβαση»
Εκδόσεις ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ 2012
ISBN: 978-960-9547-11-6
Σελ. 288
Τιμή: 11.00
Διαστάσεις: 12,5 Χ 17,5cm



Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Θερμαϊκός το βιβλίο του Βασίλη Παπακυριαζή «Κύκλου ανάβαση».

Στον εξελικτικό κύκλο της ζωής, η ανάγκη για κοινωνική και επαγγελματική αναρρίχηση στην όποια κορυφή επιτυχίας και καταξίωσης φα-ντάζει νομοτελειακή. Όμως, για διαφορετικούς για καθέναν λόγους,  άλλοι μένουν στην εκκίνηση, άλλοι σκαρφαλώνουν, αλλά ποτέ δε φθάνουν, άλλοι φθάνουν, αλλά δεν παραμένουν για πολύ σ’ αυτήν. Έτσι απομένουν οι αριθμητικά λιγότεροι συνάνθρωποί μας, οι οποίοι κατάφεραν και να φθάσουν και να παραμείνουν σ' αυτήν. Μέσα σ’ αυτόν το σχηματικό λόγο ξετυλίγεται το χρονικό της διαδρομής του ήρωα του βιβλίου. Ο αναγνώστης, μέσα από τις σελίδες του, έχει το ερέθισμα να υποκατασταθεί στη θέση του και –αφού νοσταλγικά την αναπολήσει– να εκτιμήσει τη δική του διαδρομή.

Ο Βασίλης Παπακυριαζής γεννήθηκε στην Πάτρα, αλλά μεγάλωσε στην Αθήνα. Νεαρός εργάστηκε σε τράπεζα, σπουδάζοντας παράλληλα Πολιτικές Επιστήμες και Νομικά.  Στην ηλικία των 21 ετών, άρθρο του με τίτλο «Η Κρίσις του Δολλαρίου» δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ναυτεμπορική» και στη συνέχεια έτερο με τίτλο «Η Ελληνική Οικονομία: Απολογισμός και Προοπτικαί» δημοσιεύτηκε στο Δελτίο Πτυχιούχων της Παντείου Σχολής. Δικηγόρησε ενεργά, διατελέσας, πλην άλλων, νομικός σύμβουλος στο «Παιδικό Χωριό SOS Ελλάδος» και μεταγενέστερα στην ΕΡΤ-ΑΕ. Συμμετείχε σε τρεις τηλεοπτικές εκπομπές της ΕΡΤ, με θέμα, στις δυο πρώτες, τα πνευματικά δικαιώματα, και στην τρίτη, το φαινόμενο της τοκογλυφίας στον Αργολικό κάμπο. Επίτιμος δικηγόρος πλέον, προβαίνει στην πρώτη του συγγραφική απόπειρα.

Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

CHRISTOPHE-- OH MON AMOUR



Elle a des yeux qui voient la mer
A travers la pluie qui descend
Elle fait des rêves où elle se perd
Entre les grands nuages blancs
Elle ne sait plus le jour ni l'heure
Elle a des larmes au fond du cœur
Qui lui font peur

Oh ! mon amour écoute-moi
Déjà la vie t'attends là-bas
Non n'ai pas peur il faut me croire
La vie est belle même sans mémoire
Tu sais je te raconterai
Avec le temps tu comprendras
Elle n'entend pas ce que je dis
Et sa main dans ma main s'endort
Je voudrais être ce pays
Où elle s'en va chercher encore
Dans le miroir de son passé
Ce rêve qui s'était brisé
Un soir d'été

Oh ! mon amour écoute-moi
Un autre monde t'attend là-bas
Non n'ai pas peur il faut me croire
La vie est belle et notre histoire
Peut continuer quand tu voudras
Et tout sera comme autrefois

Oh ! mon amour ouvre ton cœur
Tu m'entendras
Pardonne le mal que je t'ai fait
Je ne te quitterai plus jamais
Oui mets ta main dans mes cheveux
Je vois des soleils dans tes yeux

Oh ! mon amour
Une autre vie t'attend là-bas
Je t'aime tant il faut me croire
Le monde est beau et notre histoire
Peut continuer quand tu voudras
Et tout sera.........

LYNDA BENGLIS




Στην  Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, οδός Αθηνάς 12, Μοναστηράκι, τηλ. 210 3217931, συνεχίζεται  μέχρι 31 Μαϊου 2012 η έκθεση

LYNDA BENGLIS

part one: new works on paper
μέρος πρώτο: νέα έργα σε χαρτί


      Η Λύντα Μπένγκλις είναι μια απο τις επιφανέστερες και σημαντικότερες καλλιτέχνιδες της εποχής μας. Γεννήθηκε στην Λουιζιάνα των ΗΠΑ το 1941 από μητέρα Αμερικανίδα και πατέρα Ελληνικής καταγωγής, απο το Καστελόριζο. Από το τέλος της δεκαετίας του ’60, όταν πρωτοπαρουσιάσθηκε στην εικαστική σκηνή της Νέας Υόρκης, διακρίθηκε για το ριζοσπαστικό καλλιτεχνικό έργο της και την έντονη κριτική της διάθεση. Ζώντας ανάμεσα στους πρωτοποριακούς καλλιτέχνες της εποχής, άντλησε στοιχεία από τους πρώτους Αμερικανούς Αφηρημένους Εξπρεσιονιστές, συνδύασε την προσωπική ιδεολογική στάση της με τα σύγχρονα ρεύματα και τις κοινωνικοπολιτικές δράσεις της εποχής και άρθρωσε ένα πολύ προσωπικό και δυναμικό λόγο σε ένα διεθνές πεδίο. Έγινε γνωστή για την αντίθεσή της και την ειρωνική στάση της απέναντι στα κυρίαρχα ανδρικά πρότυπα και με την προσωπική της καλλιτεχνική έρευνα ξεχώρισε αμέσως από τους καλλιτέχνες της γενιάς της και κατατάχθηκε ανάμεσα στους εξέχοντες «διαδικαστικούς» (process) καλλιτέχνες. Έχει λάβει πολλά βραβεία για το έργο της, έχει παρουσιασθεί σε πολλά από τα σπουδαιότερα Μουσεία Σύγχρονης Τέχνης, έχει διδάξει σε πολλά Πανεπιστήμια και έχει  λάβει μέρος σε σημαντικότατες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Έργα της υπάρχουν σε σπουδαίες συλλογές και Μουσεία όπως : Guggenheim Museum New York; Los Angeles County Museum of Art; Museum of Modern Art, New York; The National Gallery of Victoria, Melbourne, Australia; San Francisco Museum of Modern Art; Walker Art Center, Minneapolis and the Whitney Museum of American Art, New York. Μια διεθνής Αναδρομική έκθεση των έργων της παρουσιάσθηκε το 2010-11 στα Μουσεία: The Irish Museum of Modern Art, Dublin; The Van Abbe Museum, Eindhoven; Le Consortium, Dijon; New Museum, New York; Museum of Contemporary Art, Los Angeles.
        Η Λύντα Μπένγκλις δρα καταλυτικά στα έργα της συνδυάζοντας στοιχεία σωματικής δράσης, επιθυμίας, αυτοματισμού και ταχύτητας. Το έργο της παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένο με την ίδια την ζωή και τα συναισθήματά της και λειτουργεί ως το αποτέλεσμα του βιώματος και της σωματικής-πνευματικής εμπειρίας. Χρησιμοποιώντας την ίδια την φύση και τις ιδιότητες των υλικών της, μεταπλάθει σε φόρμες και σε άμορφες εικόνες τις προσωπικές επιθυμίες και έννοιες με τρόπο χειρονομιακό και άμεσο.
         Στα νέα έργα της σε χαρτί, στην τρίτη Ατομική Έκθεσή της στην Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, (1998, 2003)  η αυτόματη γραφή είναι το κυρίαρχο στοιχείο της δόμησής τους, η χειρονομία και η εγγραφή του σώματος αποτελεί την αφετηρία και την δύναμη δημιουργίας τους. Η αποστασιοποίηση από κάθε μορφή αισθητισμού που είναι εμφανής σε αυτά τα έργα, είναι ουσιαστική παράμετρος του έργου της που εξελίσσεται ενδελεχώς, συστηματικά, άναρχα, περιέχοντας όλη την πορεία της στην σύγχρονη εικαστική σκηνή των τελευταίων δεκαετιών. Οι αναφορές στην Ελλάδα είναι εμφανείς και στα νέα της έργα, όπως και σε όλη τη διάρκεια της καλλιτεχνικής της πορείας.
         
Ώρες λειτουργίας   Τρ., Τετ., Πεμ., Παρ. 12-8 μμ  Σαβ., 12-4 μμ.
Μετρό Μοναστηράκι
Αίθουσα Τέχνης Καππάτος, οδός Aθηνάς 12,  Αθήνα 10554
Τ: 210 3217931 F: 210 3212745 kappatos@kappatosgallery.com www.kappatosgallery.com

Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

Η Διεθνής Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών βράβευσε τη Ν. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη


 

 Με δύο βραβεία για τα βιβλία της «Η γλώσσα των ΜΜΕ στο σχολείο»
  και «Η γλώσσα της εξουσίας στις ημέρες του μνημονίου".

 Τη δημοσιογράφο και  Λέκτορα Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη βράβευσε η Διεθνής Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών και Καλλιτεχνών (International Society of Greek Writers and Artists) για το βιβλίο της «Η γλώσσα των ΜΜΕ στο Σχολείο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη. Στο βιβλίο υποστηρίζεται η έννοια και η εφαρμογή της επικοινωνιακής προσέγγισης στο ελληνικό σχολείο με στόχο την καλλιέργεια της κριτικής ανάγνωσης της πολυτροπικής γλώσσας των ΜΜΕ και την ευρύτερη ενσωμάτωση του πολυμεσικού γραμματισμού στη γλωσσική διδασκαλία. Την έκδοση προλογίζει ο Καθηγητής Γλωσσολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αθανάσιος Νάκας ο οποίος επισημαίνει ότι το θέμα του παρουσιάζει έντονο εκπαιδευτικό και ευρύτερα κοινωνικό ενδιαφέρον.

 Επιπλέον, η κ. Τσιτσανούδη -Μαλλίδη βραβεύτηκε με το Βραβείο International Academy «ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ» για το πρόσφατο βιβλίο της «Η γλώσσα της εξουσίας στις ημέρες του μνημονίου» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ζαχαράκη. Στο βιβλίο αυτό αποκρυπτογραφείται η γλώσσα της πολιτικής και της δημοσιογραφίας έτσι  όπως εκπέμπεται στην Ελλάδα των «μνημονίων» και του «Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος». Την έκδοση προλογίζει ο πρ. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Γιώργος Πλουμίδης ο οποίος και τονίζει ότι το βιβλίο υπερβαίνει την καυτή επικαιρότητα και στοχεύει στην ανάγνωση της γλώσσας της κρίσης ανάμεσα και πίσω από τις γραμμές. Αποσπάσματα του βιβλίου αυτού έχουν αναδημοσιευτεί σε διάφορα πολιτικά και επιστημονικά περιοδικά.

 Οι απονομές των βραβείων έγιναν από την πρόεδρο κ. Χρυσ. Βαρβέρη σε εκδήλωση της Διεθνούς Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών και την 32η Γιορτή των Ποιητών – Παρουσίαση Ανθολογίου 2011 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων.

Let’s do it Greece


 H Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων, εθελοντική διασωστική ομάδα, σε συνεργασία με το Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη θα συμμετάσχουν στη πανελλαδική Καμπάνια καθαρισμού “Let’s do it Greece” , που θα πραγματοποιηθεί τη Κυριακή 29/04/2012.

Ως σημείο δράσης έχει οριστεί η περιοχή «Πλατανάκια» στο Πανόραμα, η οποία αποτελεί χώρο αναψυχής και δραστηριοτήτων για τον κόσμο. Η ώρα συνάντησης στο σημείο είναι στις 10.00 το πρωϊ στην είσοδο του πάρκου.

Το σχέδιο δράσης που έχει οργανωθεί  θα ξεκινήσει με τη συγκέντρωση των εθελοντών  στις 10.00 στην είδοδο του πάρκου και την ενημέρωση τους, θα χωριστούν ομάδες οι οποίες θα αναλάβουν να σαρώσουν κάθε πεδίο μέσα στα Πλατανάκια προς κάθε κατεύθυνση, έπειτα θα μοιραστούν οι απαραίτητες σακούλες σκουπιδιών και τα απαραίτητα εργαλεία και στις 10.30 θα ξεκινήσει η κάθε ομάδα για το τομέα καθαρισμού που θα έχει αναλάβει. Οι ομάδες αφού ολοκληρώσουν τη περιοχή τους θα συγκεντρωθούν ξανά στο σημείο έναρξης και θα αφήσουν τις σακούλες που θα έχουν ήδη γεμίσει και στο τέλος όλοι μαζί οι εθελοντές θα κάνουμε μια κατάβαση του ορειβατικού μονοπατιού ώστε να καθαριστεί και εκείνο το κομμάτι.

«ΣΤΗ ΣΚΟΙΝΙ...»


 Ένα «θεατρικό σφηνάκι» από τη Ζώγια Σεβαστιανού
Από  Τρίτη 8 Μαΐου στις 9:15 μμ  στο φουαγιέ

Με καυστική διάθεση,  τρελό γέλιο και  τραγούδια η Ζώγια Σεβαστιανού, παρέα με την Δήμητρα Αθηναϊδου στο πιάνο,  ακροβατεί «ΣΤΗ ΣΚΟΙΝΙ….» του ΤΗΕΑTROVICTORIA από την Τρίτη 8/5 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9:15 το βράδυ (για λίγες παραστάσεις) χαρίζοντας μια ξεκαρδιστική νότα στην παράνοια μας.
Πρόκειται για μια μουσική performance με πρόζα, σε κείμενα των Γ.ΞΑΝΘΟΥΛΗ , Π.ΚΑΝΑΡΑΚΗ, Θ.ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ και Ζ.ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ.
Η Ζώγια Σεβαστιανού ξεδιπλώνει «ΣΤΗ ΣΚΟΙΝΙ…» τέσσερις διαφορετικές γυναίκες, τέσσερις διαφορετικές προσωπικότητες, τέσσερις ψυχές που συνθέτουν μια σουρεαλιστική πινελιά στην καθημερινότητα!!
«Στην ανάποδη ζωή μας κυριαρχεί το παράλογο ως λογικό, το προφανές ως αυτονόητο και το στραβό ως δεδομένο. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι καταξιωμένοι συγγραφείς που μου εμπιστεύθηκαν τα κείμενα τους - στα οποία πρόσθεσα κι εγώ ένα δικό μου. Με πυξίδα, λοιπόν, τον κόσμο όπως μας ξεδιπλώνεται αντλήσαμε μαζί με τη Δήμητρα Αθηναΐδου το μουσικό υλικό με το ποίο «δέσαμε» σε παράσταση αυτά τα τέσσερα χιουμοριστικά αλλά και ανθρώπινα κείμενα και έχουμε την τιμή να σας τα παρουσιάζουμε στο φουαγιέ – μπαρ του THATROVICTORIA κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Είναι μια παράσταση μιας μόνο ώρας, ένα θεατρικό «σφηνάκι» θα έλεγα...διότι ως γνωστόν, όλος ο κόσμος μια «ΣΚΟΙΝΙ...»!!!», σημειώνει καυστικά η Ζώγια Σεβαστιανού.
Το εισιτήριο κοστίζει μόνο 5 ευρώ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Επιμέλεια ροής: Καίτη Κωνσταντίνου
Κουστούμια:Βεστιάριο
Περούκες: Μαρίνα Καμπριγιαννη
Φωτό: Χρόνης Γιαννόπουλος

INFO:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: ΔΕΥΤΕΡΑ - ΤΡΙΤΗ 9:15 μμ
Διάρκεια: 60 λεπτά

THEATROVICTORIA
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 5 (3ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 119)
200 μέτρα από τον ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ ΠΛ. ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ 210 – 8233125 & 6972964339


ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 5,00 €

Από Τρίτη 8 Μαΐου

"Αυξεντιανός μετανοημένος", έκδοση της Ακαδημίας Αθηνών .


 

Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

«Τα ελληνικά τέρατα»


Η Beetroot Design Group, το γραφείο οπτικής επικοινωνίας από τη Θεσσα­λονίκη, που απέσπασε την υψηλότερη διάκριση στο χώρο του επικοινωνιακού design παγκοσμίως (red dot Agency of the Year) και το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζουν την έκθεση The Greek Monsters by Beetroot| Τα Ελληνικά Τέρατα της Beetroot η οποία ύστερα από την τεράστια επιτυχία της σε πολ­λές Ευρωπαϊκές χώρες, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα!
Η έκθεση δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της βράβευσης της Beetroot Design Group, για το «σταθερά υψηλό επίπεδο» του συνόλου του έργου της, με το red dot Communication Design Award – Agency of the Year για το 2011, μια από τις σημαντικότερες διακρίσεις στο επικοινωνιακό design διεθνώς.
Με αφορμή την εξαιρετικά σημαντική ελληνική πρωτιά, το Μουσείο Μπενάκη θα φιλοξενήσει «Τα ελληνικά τέρατα» στο Κτήριο της οδού Πειραιώς, από τις 27 Απριλίου έως τις 29 Ιουλίου του 2012.
Η έκθεση αποτελείται από εγκαταστάσεις, γλυπτά, ειδώλια, στένσιλ ζωγραφι­κά γκράφιτι υπό μορφή σύγχρονων ζωφόρων αλλά και «αόρατα» τέρατα που γίνονται αντιληπτά μέσω της τεχνολογίας, όλα εμπνευσμένα από την πλούσια ελληνική μυθολογία και σχεδιασμένα σε έναν νέο-μελανόμορφο ρυθμό. Τα εκθέματα συμπληρώνονται από υπομνήματα, στα οποία αντί να παρατίθε­νται πληροφορίες για την προέλευση, την ιστορία ή την κατασκευή τους, θα παρουσιάζονται πρωτότυπα ποιήματα για τη φιλοσοφία ή την πρακτική που συμβολίζουν.

Με «Τα ελληνικά τέρατα» η Beetroot, επιχειρεί να αντιστρέψει με χιούμορ την κακή πολιτικό-οικονομική εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα οικουμενικές φιλοσοφικές βάσεις και πρα­κτικές του σύγχρονου design. Χρησιμοποιώντας τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας με το διττό τους χαρακτήρα τόσο ως θύτες όσο και ως θύματα, τα «ελληνικά τέρατα» λειτουργούν ως τα πλέον σύγχρονα σύμβολα ενά­ντια στο ρατσισμό, την απλοποίηση και τον αποκλεισμό.
Σε μια δύσκολη για την Ελλάδα πολιτικό-οικονομική εποχή, «Τα ελληνικά τέρατα» είναι η πιο ξεκάθαρη αντιστροφή του «Φοβού τους Δαναούς…», εφόσον η αρνητική πρώτη εντύπωση κυοφορεί τελικά δημιουργία, αποφα­σιστικότητα και έργο.
Η έκθεση The Greek Monsters by Beetroot | Τα Ελληνικά Τέρατα της Beetroot στοχεύει στο να φωτίσει την πιο θετική πλευρά της σύγχρονης Ελλάδας.
Το νου σας στα Τέρατα!
Πλαίσιο κειμένου: Μουσείο Μπενάκη  Ωράριο λειτουργίας 
Κτήριο οδού Πειραιώς  Τετάρτη, Πέμπτη, Κυριακή: 10.00-18.00 
Πειραιώς 138, 210 3453111  Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-22.00 
www.benaki.gr  Δευτέρα, Τρίτη: Κλειστά

Melios Balkana Mama


Γιάννης Βούρος «Στο περιθώριο»

 από τις εκδόσεις ΙΑΝΟS.
ΣΤΑΔΙΟΥ 24   ΑΘΗΝΑ
Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012, 20:00
Οι εκδόσεις IANOS και η σειρά “μικρός ΙΑΝΟS” παρουσιάζουν το βιβλίο του Γιάννη Βούρου με τίτλο «Στο περιθώριο» .

Θα μιλήσουν: Χλόη Κουτσουμπέλη, Λογοτέχνης
Γρηγόρης Τεχλεμετζής, εκδότης περιοδικού ΣΙΣΥΦΟΣ

Είσοδος Ελεύθερη

Ο αμφίσημος τίτλος της συλλογής κειμένων του Γιάννη Βούρου «Στο περιθώριο», είναι από την πρώτη κιόλας στιγμή, δηλωτικός της παιγνιώδους διάθεσης του συγγραφέα. Κείμενα γραμμένα στο περιθώριο της εικαστικής του δραστηριότητας, με την οποία είναι περισσότερο γνωστός, αλλά και κείμενα που έρχονται να πλαισιώσουν και να συμπληρώσουν το ζωγραφικό του έργο, τόσο εικαστικά όσο και εννοιολογικά. Τα κείμενά του σύντομα. Άλλα με ποιητική διάθεση και άλλα σε ύφος πρόζας. Τα περισσότερα αποτελούν κατάθεση ψυχής και καταγραφή «προσωπικών δεδομένων». Η σκόπιμη διαδοχή ετερόκλητων, φαινομενικά, κειμένων, δίνει ρυθμό και κρατά τον αναγνώστη σε εγρήγορση. Το χιούμορ, ο τρυφερός σαρκασμός (ενίοτε αυτοσαρκασμός), το ξάφνιασμα του τέλους, η κριτική ματιά στο κοινωνικό γίγνεσθαι είναι τα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν. Δεν είναι τυχαίο, που ο Γ. Β. επέλεξε την σειρά «μικρός ΙΑΝΟΣ» για την έκδοση του βιβλίου του. Είναι ένα βιβλίο, αναφορά, «στην ομορφιά του μικρού και του λίγου», αλλά και ύμνος στα φαινομενικά ασήμαντα και απαξιωμένα, αλλά τελικά τόσο σημαντικά της ζωής μας.


Ο Γιάννης Βούρος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1953. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Πολεοδομία στο London School of Economics. Από το 1980 ασχολείται συστηματικά με τη ζωγραφική. Με την ιδιότητα του ζωγράφου έχει πραγματοποιήσει 12 ατομικές εκθέσεις, συμμετείχε σε περισσότερες από 130 ομαδικές και έχει βραβευθεί στο διεθνή διαγωνισμό «Art and Poverty», Ankara, 2005. Κείμενά του έχουν δημοσιευθεί από το 1992 μέχρι σήμερα στην πνευματική επιθεώρηση Κοζάνης «Παρέμβαση», στο περιοδικό «Τζαζ & Jazz» και στο dreaming in the mist.blogspot.com. email: vouros_yiannis@yahoo.gr
Φωτογραφία εξωφύλλου: Στέφανος Παπαδόπουλος.


ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΠΕΛΛΟΥ-Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας





Της Σοφίας Αδαμίδου
Με την Ντίνα Κώνστα
  στο θέατρο Κάππα
Αυθεντική, ασυμβίβαστη, φωνή - σύμβολο του λαϊκού μας τραγουδιού, η αρχόντισσα του ρεμπέτικου είναι κάποιοι από τους προσδιορισμούς, που συνοδεύουν το όνομα της Σωτηρίας Μπέλλου. Εκείνη όμως ήθελε να την λένε απλά Σωτηρία.
Η ζωή και το έργο της σπουδαίας ερμηνεύτριας, παίρνει σάρκα και οστά στη θεατρική σκηνή του «Κάππα», με την Ντίνα Κώνστα στον επώνυμο ρόλο. Το εμπλουτισμένο θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου με τίτλο «Σωτηρία Μπέλλου – Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας», ανεβαίνει στις 19 Δεκεμβρίου στο θέατρο Κάππα.
Το έργο πρωτοανέβηκε στην Αθήνα από το θέατρο «Στοά» (2008 και 2009), με τη Λήδα Πρωτοψάλτη.
Στη νέα -εμπλουτισμένη με τα εκπληκτικά τραγούδια  της- παράσταση συναντάμε τη Σωτηρία Μπέλλου, το τελευταίο βράδυ, στο νοσοκομείο, πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή. Η ζωή της όλη περνάει μπροστά από τα μάτια της. Στιγμές τραγικές αλλά και κωμικές απο την ζωή και την καριέρα της. Θυμάται τους ανθρώπους που αγάπησε και την αγάπησαν, τη μάνα, τον πατέρα της, τον παππού της, τους ανθρώπους που την πίκραναν, τον άντρα της, τις φυλακές και το ξύλο που την σημάδεψαν, αλλά και τους ανθρώπους που την βοήθησαν στα πρώτα της βήματα και στις δύσκολες στιγμές. Από την Βέμπο που την μύησε -χωρίς η ίδια να το ξέρει- στο τραγούδι, ως το Βασίλη Τσιτσάνη που της άνοιξε το δρόμο,τον Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά, μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές. Αξιολογεί σημαντικούς τομείς της προσωπικής της ζωής, της ψυχολογίας και της διάθεσή της γενικότερα που επηρεάστηκαν σημαντικά από συνθήκες και γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής.

Η Σωτηρία Μπέλλου, στεκόταν σαν παλικάρι απέναντι σε ό,τι δεν ταίριαζε με τα «θέλω» της. Ήθελε να είναι υπεύθυνη για τα δικά της λάθη και όχι για εκείνα που κάποιοι τα έβλεπαν λάθος. Ήθελε να μετανιώνει γι' αυτά που έκανε και όχι για όσα δεν έκανε.
Η αντιφατικότητα του χαρακτήρα της, τα πάθη για τα οποία ποτέ δε μετάνιωσε, έδιναν συχνά λαβές για σχόλια. Εκείνη όμως, ήθελε να την αγαπούν γι' αυτό που ήταν. Αυτός που περισσότερο την αγάπησε γι' αυτό που ήταν, ήταν ο κόσμος. Ωστόσο, η Σωτηρία Μπέλλου ήξερε να εκτιμά, να αγαπά, ακόμη και να συγχωρεί αυτούς που την πίκραναν. Άτομο φλεγόμενο η ίδια και η ζωή της ένας διαρκής αγώνας: για την επιβίωση, τα «πιστεύω», τις επιλογές της.
Σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Πρωταγωνιστούν: Ντίνα Κώνστα, Έφη Κόντα
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Μαρία Κοντοδήμα
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Επιμέλεια Κίνησης: Φωκάς Ευαγγελινός
Μουσική Επιλογή – Επιμέλεια : Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Έφη Κόντα
Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Φιλίππου


Ημέρες Παραστάσεων :
Δευτέρα και Τρίτη   21:15
Σάββατο (από 21/04) 21:15

Τιμές Εισιτηρίων:
Γενική είσοδος:           22€
Φοιτητικό:                    17€

Προπώληση Εισιτηρίων :
Public
Forthnet
Ταμείο Θεάτρου


ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΠΠΑ: Κυψέλης 2, Κυψέλη
Τηλέφωνο Κρατήσεων: 2108831068

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

Οι συγκρούσεις σε παγκόσμια κλίμακα εκτοπίζουν εκατομμύρια ανθρώπους: εξαπλάσια αύξηση παρατηρείται στη Μέση Ανατολή


Ενώ η παγκόσμια κοινή γνώμη εστιάζει σε εκείνους που δεν μπορούν να διαφύγουν από τη βία στη Συρία, μία νέα έκθεση του Κέντρου Παρακολούθησης Εσωτερικής Εκτόπισης (IDMC) που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας αποκαλύπτει τις απειλές που αντιμετωπίζουν σε ολόκληρο τον κόσμο εκατομμύρια άτομα που παγιδεύονται σε καταστάσεις εσωτερικής εκτόπισης που ακολουθούν αυτές τις συγκρούσεις.

Η έκθεση, με τίτλο Παγκόσμια Επισκόπηση 2011, Άνθρωποι Εκτοπισμένοι από τις Συγκρούσεις και τη Βία, καταδεικνύει πως, έως τα τέλη του 2011,  συνολικά 26,4 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο ήταν εσωτερικά εκτοπισμένοι. Επιπλέον 3,5 εκατομμύρια εκτοπίστηκαν κατά τη διάρκεια του έτους, δηλαδή 20 τοις εκατό περισσότεροι από το 2010, από τους οποίους οι 830.000 διέφυγαν από τις επιπτώσεις των εξεγέρσεων της Αραβικής Άνοιξης, επομένως εξαπλάσια αύξηση από τους 177.000 που εκτοπίστηκαν για πρώτη φορά το 2010.

«Οι εξεγέρσεις της Αραβικής Άνοιξης προκάλεσαν σημαντική αύξηση των εσωτερικά εκτοπισμένων», είπε η Kate Halff, Επικεφαλής του IDMC, «όμως γεγονότα σε άλλες περιοχές, όπως η εξάπλωση των ενόπλων συγκρούσεων στο Αφγανιστάν και οι δραστηριότητες των καρτέλ ναρκωτικών και παραστρατιωτικών ομάδων στην Κολομβία, προκάλεσαν αύξηση αυτού του αριθμού, ενώ η πείνα και οι συγκρούσεις προστέθηκαν στην ήδη ακραία ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν εκατομμύρια εκτοπισμένοι στη Σομαλία».

Η εκτόπιση ως αποτέλεσμα συγκρούσεων για την κατάληψη της εξουσίας

Στη Λιβύη, μισό εκατομμύριο άνθρωποι έγιναν εσωτερικά εκτοπισμένοι ως αποτέλεσμα των συγκρούσεων. Έως το τέλος του χρόνου, τουλάχιστον 154.000 άνθρωποι παρέμειναν εκτοπισμένοι, ενώ όσοι είχαν σχετιστεί με το καθεστώς του Καντάφι δεν μπόρεσαν να επιστρέψουν στα σπίτια τους, καθώς αντιμετώπιζαν συνεχείς επιθέσεις αντιποίνων. Στο μεταξύ, εκτοπίστηκαν επιπλέον 156.000 άνθρωποι στη Συρία και τουλάχιστον 175.000 στην Υεμένη.

Στη Σομαλία και στο Αφγανιστάν, οι μακροχρόνιες ένοπλες συγκρούσεις οδήγησαν σε ακόμη περισσότερους εσωτερικά εκτοπισμένους. Στο Αφγανιστάν, ο αριθμός των εκτοπισμένων για πρώτη φορά ήταν 80 τοις εκατό μεγαλύτερος από αυτόν του περασμένου έτους, εξαιτίας της εξάπλωσης των συγκρούσεων σε νέες περιοχές. Στη Σομαλία, όπου το 16 τοις εκατό των κατοίκων ζουν ως Εσωτερικά Εκτοπισμένα Άτομα (IDP), εκείνοι που έχουν ήδη εκτοπισθεί από τις συγκρούσεις δεν κατάφεραν να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της ξηρασίας και του λιμού που «χτύπησε» το Κέρας της Αφρικής και πολλοί πέθαναν από ασιτία. Στην Ακτή Ελεφαντοστού, το ένα εκατομμύριο έφτασαν οι εσωτερικά εκτοπισμένοι στις αρχές του έτους εξαιτίας των συγκρούσεων ανάμεσα στους υποστηρικτές των αντίπαλων υποψηφίων στις προεδρικές εκλογές κατά τα τέλη του 2010.

Τόσο στο Σουδάν όσο και στο πρόσφατα ανακηρυγμένο ως ανεξάρτητο Νότιο Σουδάν, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι έγιναν εσωτερικά εκτοπισμένοι εξαιτίας των συγκρούσεων ανάμεσα στις ένοπλες δυνάμεις των δύο χωρών με αντίπαλες ομάδες. Στο μεταξύ, στην περιοχή Abyei, την οποία διεκδικεί τόσο το Σουδάν όσο και το Νότιο Σουδάν, 110.000 άνθρωποι εκτοπίστηκαν λόγω των μαχών μεταξύ των στρατιωτικών δυνάμεων των δύο κρατών.

Εσωτερική εκτόπιση που προκαλείται από γενικευμένη βία
Παρά τον τερματισμό των ενόπλων συγκρούσεων, πολλές χώρες παρέμειναν ασταθείς και, σαν αποτέλεσμα, πολλοί άνθρωποι συνέχισαν να εξαναγκάζονται σε φυγή από τη βία και την εγκληματικότητα.  Στην Κολομβία, τη χώρα με τον υψηλότερο αριθμό εσωτερικά εκτοπισμένων ατόμων στον κόσμο, τα εγκληματικά δίκτυα που συμμετείχαν στις συγκρούσεις στη χώρα αποτέλεσαν τις σημαντικότερες αιτίες του εκτοπισμού. Ανάμεσα σε 3,9 και 5,3 εκατομμύρια Κολομβιανών ανήλθε ο αριθμός των εσωτερικά εκτοπισμένων στα τέλη του 2011, ενώ ένοπλες ομάδες που σχετίζονται με το εμπόριο ναρκωτικών ήταν υπεύθυνες για τον υψηλότερο αριθμό των νέων εκτοπισμών ευρείας κλίμακας.

Οι συγκρούσεις ανάμεσα στις ένοπλες δυνάμεις της Ουγκάντα και του Αντιστασιακού Στρατού του Κυρίου (Lords Resistance Army - LRA) τερματίστηκε έξι χρόνια πριν αλλά το 2011, ο LRA συνέχισε να προκαλεί εκτοπισμούς με τις επιθέσεις σε πολίτες της Δημοκρατίας του Κονγκό, του Νοτίου Σουδάν και της Κεντρικής Αφρικανικής Δημοκρατίας. Περίπου 440.000 άνθρωποι είναι σήμερα εσωτερικά εκτοπισμένοι ή ζουν ως πρόσφυγες εξαιτίας των επιθέσεων του LRA.

Οι εκτοπισμένοι μειώνονται στην Αφρική
Τα καλά νέα για το 2011 ήρθαν από την Αφρική. Εδώ, ο αριθμός των εσωτερικά εκτοπισμένων μειώθηκε από 11,1 σε 9,7 εκατομμύρια με σημαντικό αριθμό επαναπατριζόμενων, όπως στην Ακτή του Ελεφαντοστού, το Τσαντ και την Ουγκάντα. Συνολικά 1,5 εκατομμύρια εσωτερικά εκτοπισμένοι Αφρικανοί είχαν επιστρέψει στα σπίτια τους έως το τέλος του 2011 και η μείωση αυτή της εσωτερικής εκτόπισης ακολουθεί καθοδική πορεία από το 2004.

 Επιπλέον, αφρικανικές κυβερνήσεις έχουν επιδείξει μεγάλη κινητοποίηση όσον αφορά την αντιμετώπιση της εσωτερικής εκτόπισης, υπογράφοντας τη Σύμβαση της Αφρικανικής Ένωσης για την Προστασία και την Αρωγή των Εσωτερικά Εκτοπισμένων Ατόμων στην Αφρική (Σύμβαση της Καμπάλα). Όταν τεθεί σε ισχύ – και εφόσον οι Κυβερνήσεις συνεχίζουν να την επικυρώνουν, το 2012, η Σύμβαση της Καμπάλα θα αποτελέσει το πρώτο νομικό κείμενο που θα δεσμεύει τις κυβερνήσεις κατά μήκος μιας ηπείρου για την προστασία των ανθρώπων από την αυθαίρετη εκτόπιση, θα παράσχει προστασία και αρωγή στους εσωτερικά εκτοπισμένους για όσο διαρκεί η εκτόπισή τους και θα αναζητά βιώσιμες λύσεις γι’αυτούς.

Το μέλλον της Συρίας
Στο Ιράκ, που έως πρόσφατα ήταν πρωτοσέλιδο, όπως είναι σήμερα η Συρία, τα επίπεδα της βίας είχαν μειωθεί έως το τέλος του 2011 αλλά περισσότερα από δύο εκατομμύρια άτομα βρέθηκαν παγιδευμένα σε μία κατάσταση παρατεταμένης εσωτερικής εκτόπισης. Οι προοπτικές τους μειώθηκαν επειδή η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει κοινωνική σταθερότητα και αποτελεσματική προστασία όλων των πολιτών.

 «Ενώ το μέλλον παραμένει αβέβαιο για τον αυξανόμενο αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων στη Συρία», λέει η Halff, «το παρελθόν μας έχει διδάξει ότι εκείνοι, μαζί με εκατομμύρια εκτοπισμένους για πρώτη φορά σε όλον τον κόσμο το 2011, αντιμετωπίζουν παρόμοιους κινδύνους παρατεταμένης, ακόμη και επαναλαμβανόμενης, εκτόπισης εάν οι κυβερνήσεις και οι διεθνείς εταίροι τους δεν καταφέρουν να εξασφαλίσουν ένα σταθερό περιβάλλον γι’αυτούς».

Σημειώσεις για συντάκτες:
Η έκθεση Παγκόσμια Επισκόπηση 2011, Άνθρωποι Εκτοπισμένοι από τις Συγκρούσεις και τη Βία αποτελεί τη σημαντικότερη ετήσια σύνοψη των συνθηκών ανθρωπιστικού χαρακτήρα και δικαιωμάτων του ανθρώπου για τους εσωτερικά εκτοπισμένους εξαιτίας συγκρούσεων και βίας. Προσφέρει λεπτομερή καταγραφή και ανάλυση σε παγκόσμιο, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο 59 καταστάσεις εκτόπισης που παρακολουθεί το IDMC. Για δηλώσεις και συνεντεύξεις, μπορείτε να επικοινωνείτε με την Clare Spurrell, Επικεφαλής Τμήματος Επικοινωνίας, Internal Displacement Monitoring Centre, clare.spurrell@nrc.ch, τηλ: +41 22 795 07 47 κιν: +41 793 79 89 52

Σχετικά με το IDMC Το Internal Displacement Monitoring Centre (www.internal-displacement.org) ιδρύθηκε από το Νορβηγικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (NRC) το 1998, κατόπιν συστάσεως της Μόνιμης Διοργανικής Επιτροπής (IASC). Παρακολουθώντας φαινόμενα εσωτερικής εκτόπισης που προκαλούνται από τις συγκρούσεις, τη βία, τις παραβιάσεις δικαιωμάτων του ανθρώπου και τις φυσικές καταστροφές σε περισσότερες από 50 χώρες, το Internal Displacement Monitoring Centre είναι ευρέως αναγνωρισμένο ως η σημαντικότερη πηγή πληροφόρησης και ανάλυσης του φαινομένου εσωτερικής εκτόπισης ανά τον κόσμο. Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκέπτεστε το www.internal-displacement.org.

“Με τον τρόπο της”



Λίνα Μπέμπη

“Με τον τρόπο της”

26 Απριλίου – 2 Ιουνίου 2012

Την Πέμπτη 26 Απριλίου στις 8 το βράδυ η Μαρία Δημητριάδη θα παρουσιάσει την 8η ατομική  έκθεση  της Λίνας Μπέμπη με τίτλο ‘‘Με τον τρόπο της’’.

Το κύριο μέρος της έκθεσης αποτελείται από 300 περίπου σχέδια με μολύβι σε χαρτί Α4 και βασίζεται στα τετράδια εργασίας που κρατάει ανελλειπώς η Λίνα Μπέμπη εδώ και πολλά χρόνια.
Η θεματολογία είναι πλατιά: επαναλαμβανόμενα μοτίβα, προσωπικές εμμονές, εμβληματικές εικόνες από την επικαιρότητα και αναφορές στην ιστορία της τέχνης.
Το ετερόκλητο οπτικό υλικό μετατρέπεται σε σιλουέτες και, σαν θίασος σκιών, ξεδιπλώνει σε χρονολογική παράταξη μία προσωπική συμβολική αφήγηση.
Η Λίνα Μπέμπη απομακρυνόμενη από την ημερολογιακή καταγραφή εσωτερικών διεργασιών, ανοίγει τα χαρτιά της και αναλαμβάνει ρόλο παρατηρητή, σχολιάζοντας με πικρό χιούμορ ατομικές και συλλογικές αγωνίες.
Παράλληλα, εκθέτει και έργα μεγάλων διαστάσεων σαν συνέχεια της προηγούμενης δουλειάς της: σχέδια με γραφίτη πάνω σε συνθετικό ριζόχαρτο και δαντέλες φτιαγμένες με την τεχνική της χαρτοκοπτικής.
Στα έργα αυτά ο συνδυασμός της διαφάνειας με την εναλλαγή των φωτοσκίασεων και το παιχνίδι κενού/γεμάτου, δημιουργούν εικόνες εκλεπτυσμένης αμφισημίας.



Διάρκεια έκθεσης : 26 Απριλίου – 2 Ιουνίου 2012 - Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 12:00 – 21:00 - Σάββατο  11:00 – 16:00
ΜΕΔΟΥΣΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ, Ξενοκράτους 7, 10675, Αθήνα, Τηλ. 210 7244552, Fax; 210 7223605, 10675, Αθήνα, e-mail: medusa9@otenet.gr - www.medusaartgallery

«ΜΙΑ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΧΕΣΗ». ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ.


Εκείνη θέλει να πραγματοποιήσει μια σεξουαλική της φαντασίωση.

Βάζει μια μικρή αγγελία.

Εκείνος απαντάει.

Δίνουν ραντεβού σε ένα καφέ. Λίγες λέξεις, χαμόγελα, αμηχανία σε ένα πρώτο "σκανάρισμα" που πείθει ότι μπορούν να συνεχίσουν.

Συμφωνούν ότι ποτέ δεν πρόκειται να ανταλλάξουν κάποιο προσωπικό στοιχείο.

Είναι ο Άντρας και η Γυναίκα.

Συνεχίζουν στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου.

Κάθε εβδομάδα, την ίδια μέρα, την ίδια ώρα.

Και όταν αυτή κάποια στιγμή ζητά να κάνουν κανονικά έρωτα, οι όροι του παιχνιδιού αλλάζουν.


Στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνών, από τις 16 Φεβρουαρίου, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί τον Στέλιο Μάινα και τη Δήμητρα Ματσούκα στο έργο του Φιλίπ Μπλασμπάν «Μια πορνογραφική σχέση» που έγινε παγκοσμίως γνωστό από την περίφημη ομώνυμη γαλλική ταινία (Une liaison pornographique). Η ταινία προβλήθηκε το 1999 στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου κέρδισε το πρώτο βραβείο γυναικείας ερμηνείας η Ναταλί Μπάιγ.

Οι ήρωες  του έργου «Μια πορνογραφική σχέση», περνούν από τη φάση της αμηχανίας, στη φάση της οικειότητας, της τρυφερότητας, της έκπληξης, της ελπίδας πως αυτό που ζουν θα μπορούσε κάποια στιγμή να εξελιχθεί σε μια κανονική σχέση. Αν και το αρχικό ζητούμενο ήταν η σωματική απόλαυση και μόνο – «Πάση θυσία να διατηρήσουμε τις αποστάσεις!» λέει η γυναίκα- σύντομα τα σώματά τους τούς φέρνουν πιο κοντά. Αναδύονται συναισθήματα και ανάγκες.
                                                                                                 


Εκείνη τολμά να φαντασιωθεί τώρα κάτι διαφορετικό: μια κανονική σχέση μαζί του: «Σ’ αγαπάω όπως δεν έχω αγαπήσει κανέναν άλλον πριν από σένα – τέλος πάντων έτσι νοιώθω, τώρα, αυτή τη στιγμή που είμαι μαζί σου- νοιώθω έτσι που ακόμα κι αν είναι λάθος είναι τόσο δυνατό ώστε δεν μπορεί παρά να είναι αληθινό- καταλαβαίνεις;». Η αβεβαιότητα πλημμυρίζει και τους δυο.

Μπορεί όμως στ’ αλήθεια να συμβεί αυτό; Μια τυπική γνωριμία με σκοπό την υλοποίηση μιας φαντασίωσης να οδηγήσει σε μια κανονική σχέση;

Στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνών η ιστορία συνεχίζεται…



Συντελεστές Παράστασης:

Μετάφραση: Ιωάννα Μαντζαβίνου
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Σκηνικά και Κοστούμια: Αθανασία Σμαραγδή
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλενα Σκουλά
Παραγωγή: Κάρολος Παυλάκης

Διανομή: Στέλιος Μάινας, Δήμητρα Ματσούκα


ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
Τετάρτη, 6.15 μ.μ. (άνω των 65 ετών και ταμείο ανεργίας 16 ευρώ)
Πέμπτη, 9.15 μ.μ. (κάτω των 25 ετών 16 ευρώ)
Παρασκευή,  9.15 μ.μ.
Σάββατο, 6.15 μ.μ. (λαική 20 ευρώ) και 9.15 μ.μ.
Κυριακή, 6.15 μ.μ και 9.15 μ.μ.

Τιμές εισητηρίων:
Γενική είσοδος 25€
Λαϊκή Σαββάτου 20€
Φοιτητικό 16€

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 10, κέντρο
Τηλ.: 210 3312343