e-learning: προοπτικές και προβλήματα μιας νέας διδακτικής σχέσεις





Λέξεις & Σκέψεις


Κύκλος:
Μάθε παιδί μου γράμματα
15 Ιανουαρίου 2013

Μπορούμε να αποτιμήσουμε την προσφορά του e-learning στην εκπαίδευση;
Μπορεί το ηλεκτρονικό μαθησιακό περιβάλλον να υποκαταστήσει την αίθουσα διδασκαλίας;

Μια συζήτηση για τις δυνατότητες του e-learning.

Εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό συζητούν με το κοινό, σε μια προσπάθεια να χαρτογραφήσουν το πεδίο της ηλεκτρονικής μάθησης, την Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.
H διάδοση των νέων τεχνολογιών ανοίγει νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση. Το e-learning, που μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικές εμπειρίες τόσο εκτός όσο και εντός αίθουσας διδασκαλίας, αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο την επιρροή του καθώς προσφέρει δυνατότητες διασποράς της γνώσης με πολύ λιγότερες ή και με καθόλου μετακινήσεις, ακόμη και χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την πηγή της.
Υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ πάνω από το 25% των φοιτητών λαμβάνουν πλήρη ηλεκτρονική εκπαίδευση και οι εγγραφές στις αντίστοιχες σχολές αυξάνονται με ρυθμό πάνω από 10% το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι η εξ αποστάσεως και γενικότερα η ηλεκτρονική εκπαίδευση, τουλάχιστον στο μεταλυκειακό επίπεδο, φεύγει από το περιθώριο και τείνει να γίνει δεσπόζουσα τάση.
Αλλά και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση το e-learning κάνει όλο και πιο αισθητή την παρουσία του, τόσο για να προσφέρει πρόσθετες δυνατότητες εκπόνησης εργασιών και ελέγχου των εργασιών αυτών εκτός σχολικών ωρών, όσο και για να εξυπηρετήσει ειδικές περιστάσεις όπως ασθενείς μαθητές, απομονωμένες περιοχές, καμιά φορά και δύσκολα στο χειρισμό σχολικά περιβάλλοντα με φαινόμενα μαθητικής βίας.
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το Ιντερνετ, οι τεχνολογίες πολυμέσων γίνονται απαραίτητα εργαλεία μάθησης. Μεγάλο ζητούμενο είναι αν μπορούν να υποκαταστήσουν το ρόλο του δασκάλου, αν δηλαδή η εξ αποστάσεως μάθηση μπορεί και σε ποιο βαθμό ή σε ποιες ηλικίες να καταργήσει, τουλάχιστον σε ένα βαθμό, την παμπάλαια σχέση δάσκαλου – μαθητή στην οποία βασίστηκε η παιδεία για χιλιάδες χρόνια. Το ερώτημα γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο και προκλητικό, αν ληφθεί υπόψη ότι μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες όχι μόνο για λόγους διεύρυνσης των εκπαιδευτικών εργαλείων, αλλά και για λόγους μείωσης του κόστους.
Τις πολλές πτυχές αυτών των νέων προκλήσεων αναλύουν δύο εκπαιδευτικοί με ειδικότητα στις νέες τεχνολογίες και το e-learning, φέρνοντάς μας σε επαφή τόσο με τον αγγλοσαξονικό κόσμο όπου το τοπίο της μάθησης έχει ήδη γίνει ηλεκτρονικό, όσο και με την πιο διστακτική ελληνική εμπειρία, όπου επίσης, όμως, η εκπαίδευση στρέφει σταδιακά το βλέμμα της προς ένα πιο ηλεκτρονικό μέλλον.
Ομιλητές:

Grainne Conole: Καθηγήτρια Μαθησιακής Καινοτομίας στο Πανεπιστήμιο του Leicester, διευθύντρια του Beyond Distance Research Alliance, πρώην κάτοχος της έδρας E-Learning στο Institute of Educational Technology, The Open University

Δημήτρης Λάππας: Φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση, Ειδικός σε θέματα νέων τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Ώρα έναρξης: 19:00
Μικρή Σκηνή
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά μία ώρα πριν την εκδήλωση.
Πάρκινγκ στη Στέγη
Άνετη & οικονομική στάθμευση εντός του κτιρίου της Στέγης
(είσοδος από την οδό Λεοντίου)
Μόνο 5 € / 3 ώρες
Ωράριο λειτουργίας: Δε.–Κυρ. 08:00 – 01:00
Τηλ.: 2130.023.192

Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Έργου «Η Ελληνική Σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης».
Το εν λόγω έργο αποτελεί μέρος της Πράξης «Ακαδημία Πλάτωνος: Η Πολιτεία και ο Πολίτης» που υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από Εθνικούς Πόρους


 
Για περισσότερες πληροφορίες: www.sgt.gr, press@sgt.gr

Σχόλια