Καλοκαιρινές διακοπές με μαθηματικά


Καλοκαιρινό Μαθηματικό Σχολείο, 25-29 Ιουνίου, 14ο δημοτικό Σχολείο Βόλου.
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 24210 30828
 



Στις 25 Ιουνίου, αρκετές μέρες μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς, η Σοφία Τσιροπούλου, η οποία φέτος τελείωσε την 6η δημοτικού θα βρίσκεται ακόμα σε σχολικές αίθουσες, λύνοντας μαθηματικά προβλήματα. Όχι επειδή είναι υποχρεωμένη, αλλά επειδή το επέλεξε. Όπως λέει η ίδια «μου αρέσει η ακρίβεια των αριθμών. Με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι με δέκα ψηφία μπορείς να σχηματίσεις όλους τους αριθμούς και ουσιαστικά να πεις ότι θες. Από όσα έχω διδαχθεί ως τώρα το αγαπημένο μου κομμάτι είναι οι αριθμητικές παραστάσεις».

Η Σοφία μαζί άλλους 199μαθητές και μαθήτριες θα παρακολουθήσει το Καλοκαιρινό Μαθηματικό Σχολείο που διοργανώνει το παράρτημα Μαγνησίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας. Θα φιλοξενηθεί στο 14ο δημοτικό σχολείο του Βόλου από τις 25 έως τις 29 Ιουνίου.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του τοπικού παραρτήματος της μαθηματικής εταιρείας, η οποία λαμβάνει χώρα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. «Πέρσι έγινε σε πειραματική μορφή και είχε διάρκεια τριών ημερών. Φέτος αποφασίσαμε να μεγαλώσουμε τη διοργάνωση και ελπίζουμε σιγά σιγά να καθιερωθεί. Θα διαρκέσει πέντε μέρες και θα υπάρχει δυνατότητα για μεγαλύτερη συμμετοχή» λέει ο γραμματέας του παραρτήματος Μαγνησίας κ. Κώστας Κομνός. «Υπήρχαν σκέψεις να γίνει σε συνδυασμό με κατασκήνωση, όμως κάτι τέτοιο θα απαιτούσε χρήματα για τη συμμετοχή των παιδιών. Αποφασίσαμε πως στη συγκεκριμένη συγκυρία κάτι τέτοιο δεν είναι σωστό» προσθέτει.

Τα παιδιά που θα πάρουν μέρος στο σχολείο θα «έχουν την ευκαιρία να δούν πράγματα που έχουν διδαχθεί μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα» σχολιάζει ο κ. Κομνός. «Όλοι οι διδάσκοντες θα είναι μαθηματικοί που θα προσαρμόσουν το μάθημα στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών, που πάντως κάθε άλλο παρά χαμηλό είναι. Από τη στιγμή που τα παιδιά έχουν επιλέξει να είναι εκεί και ενδιαφέρονται για το αντικείμενο θα γίνει καλή δουλειά. Κάτι που δεν μπορεί, για αντικειμενικούς λόγους, να συμβαίνει πάντα στο δημοτικό σχολείο. Αφενός, γιατί δεν είναι αυτό το αποκλειστικό αντικείμενο του, αλλά και γιατί οι δάσκαλοι έχουν την τάση να δίνουν πιο πολύ βάρος στα θεωρητικά και γλωσσικά μαθήματα. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται στα παιδιά η εντύπωση, τουλάχιστον όσον αφορά τον μέσο μαθητή, ότι τα μαθηματικά είναι κάτι δύσκολο και ακατανόητο», λέει ο κ. Κομνός.

Πάντως, αν κρίνει κανείς από τις συμμετοχές στους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρίας, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, οι φόβοι του κυρίου Κομνού δεν δείχνουν να επιβεβαιώνονται.

Δικαίωμα συμμετοχής στο Καλοκαιρινό Μαθηματικό Σχολείο έχουν όσοι μαθητές από την Μαγνησία, συμμετείχαν στον πρόσφατο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας και η βαθμολογία τους ξεπέρασε το 85/100. «Μη φανταστείτε ότι πρόκειται για λίγα άτομα. Παραδοσιακά στη Μαγνησία υπάρχει μεγάλη συμμετοχή σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Πέρυσι, είχαν συμμετάσχει περίπου 1800 παιδιά, φέτος πάνω από 2000. Από αυτά περίπου 400 συγκέντρωσαν τη βαθμολογία που απαιτείται. Για να συμπληρωθούν οι 200 θέσεις που προβλέπονται θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας» λέει ο πρόεδρος του παραρτήματος Μαγνησίας κ. Πέτρος Νικολουδάκης. «Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα για περισσότερες συμμετοχές» δηλώνει ο κ. Νικολουδάκης που έχει παρατηρήσει πως «πέρα από την καλή συνεργασία που υπάρχει με τους φορείς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει σημασία να ειπωθεί πως εδώ η πλειοψηφία των γονιών "σπρώχνουν" τα παιδιά προς τα μαθηματικά».

«Ισόπαλα» τα δύο φύλα.

Σημειωτέoν, ότι το στερεότυπο που θέλει τα αγόρια να υπερέχουν σε σχέση με τα κορίτσια στα μαθηματικά καταρρίπτεται στους διαγωνισμούς της μαθηματικής εταιρείας, τουλάχιστον στην περιοχή της Μαγνησίας. «Σε εμάς οι συμμετοχές είναι μοιρασμένες. Μοιρασμένα είναι και τα ποσοστά των δύο φύλων όσον αφορά τους μαθητές που αριστεύουν. Το ποσοστό των αγοριών είναι μεγαλύτερο στους διαγωνισμούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις επιλογές που κάνουν οι μαθητές στο τι θέλουν να σπουδάσουν. Είναι περισσότερα τα αγόρια που επιλέγουν αντικείμενο σπουδών σχετικό με τα μαθηματικά», λέει ο κ. Νικολουδάκης. «Όμως, κατά τη γνώμη μου, αυτό δεν έχει να κάνει με φυσική κλίση των φύλων, αλλά με κοινωνικούς λόγους, ίσως ακόμα και με αδυναμίες του ίδιου του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=462198 

Σχόλια