«Ο Στύλιος, το στυλιάρι και η …ΠΑΙΔΕΙΑ»

                                                                                                       






 Υπογράφει
                                                                                               ο Γιώργος Καραχάλιος
     Δημοσιογράφος – Φιλόλογος


Ο Γιώργος – ο Γιώργος Στύλιος – τάβαλε με τη Λιάνα – τη Λιάνα Κανέλη – και ο Αντώνης – ο Αντώνης Σαμαράς – πήρε το …στυλιάρι και τον …«καρατόμησε»!..

Σύμφωνα με το «Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις…» και το «Υφυπουργέ τα περί Παιδείας φρόντιζες και την Παιδεία, την κοινοβουλευτική, δεν έλαβες υπόψη…»

Ο λόγος για τον αποπεμφθέντα πρόσφατα τ. Υφυπουργό Παιδείας Γιώργο Στύλιο και το διαλεκτικό επεισόδιο για την «Αντουανέτα», το «Παντεσπάνι» και τη διαβόητη πλέον ατάκα «…θέλετε να με κάνετε Κασιδιάρη» που ακούστηκαν στην αίθουσα των Εθνοπατέρων…

Δε θα σταθούμε στο ποιός είχε δίκιο και ποιός είχε άδικο… Πολλά, άλλωστε, ειπώθηκαν, ακούστηκαν και γράφηκαν. Κι’ όλα φυσικά κρίθηκαν εκ του αποτελέσματος, καθώς η «φρασεολογία» του τ. Υφυπουργού Παιδείας δεν εξαντλήθηκε σε μια συγνώμη που έσπευσε αργότερα να ζητήσει…

Όσο αθόρυβη ήταν η παρουσία του κ. Στύλιου στο Υπουργείο Παιδείας ,  τόσο θόρυβο, ταραχή και αίσθηση προκάλεσε η διαβόητη πλέον απάντησή του προς τη Λιάνα Κανέλη.

 *  *  *  *

Ωστόσο, είμαστε αναγκασμένοι εκ των πραγμάτων, αλλά και από την απόφαση, που ορθώς πήρε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, να σταθούμε σε όσα ακολούθησαν της αποπομπής του Υφυπουργού από το Υπουργείο Παιδείας.

Άλλωστε, η «Τέχνη του Εφικτού» - τουτέστιν η Πολιτική - πρέπει εκτός των άλλων να πλαισιώνεται και από μια ενδεδειγμένη πείρα… Η πείρα που δυστυχώς μας διδάσκει, αφού προηγουμένως την πληρώσουμε με τα σφάλματά μας.

Κι ήταν σφάλμα του αποπεμφθέντα  Υφυπουργού - κατά την εκτίμησή μας - το γεγονός πως αντί να καθίσει έως την αντικατάστασή του στο Γραφείο του, στο Υπουργείο, στο Μαρούσι, πήρε την ίδια μέρα αμπάριζα τα τηλεοπτικά κανάλια για να …«διασκεδάσει», ενδεχομένως, τις εντυπώσεις και να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, μπλέκοντας - κατά το κοινώς λεγόμενο - «τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια με τις …μπαλαντέζες».

Κι’ έτσι, αντί ο επί μόλις δυο μήνες Υφυπουργός να απαντήσει ευθέως στις ερωτήσεις των τηλεοπτικών δημοσιογράφων για την επίμαχη δήλωση του στη Βουλή (για την οποία ορθώς ο Αντώνης Σαμαράς -επαναλαμβάνουμε – ζήτησε την παραίτησή του), έσπευσε να …«πετάξει  την μπάλα στην εξέδρα»:

Μίλησε για την  εκλογική του Περιφέρεια, την Άρτα, το Αρτινό ορεινό χωριό του και το σχολειό που αποφοίτησε, το έργο που έκανε στο Υπουργείο και τον πολιτισμένο χαρακτήρα που πρέπει να …«σκιαγραφεί» το διάλογο στην Εθνική Αντιπροσωπεία (sic).


Επιπροσθέτως, δεν ξέχασε να βάλει και… «το κερασάκι στην τούρτα», ρίχνοντας τις ευθύνες της αποπομπής του στον… Εταίρο της συγκυβέρνησης :
Στο ΠΑΣΟΚ, το οποίο με ανακοίνωση του  επεσήμανε πως «η ανάρμοστη συμπεριφορά του Υφυπουργού Παιδείας, καθ’ υπέρβαση κάθε μέτρου και δεοντολογίας, πλήττει κατάφορα το κύρος του Κοινοβουλίου… και όλοι πρέπει από τη θέση τους να συμβάλλουν στην εμπέδωση της Δημοκρατίας και των αρχών του Κοινοβουλευτισμού…»


Όλα αυτά έκαναν τους νεοέλληνες να διερωτηθούν και συνάμα να μην μπορούν  να καταλάβουν, για άλλη μια φορά, το γεγονός πώς γίνεται ένας Υπουργός, σήμερα να είναι Υγείας, αύριο Δημόσιας Τάξης, μεθαύριο Υποδομών,  στο απώτερο μέλλον Περιβάλλοντος και  Κλιματικής Αλλαγής και σε βάθος χρόνου Εθνικής Άμυνας ;


Διαπιστώσεις, αντίστοιχες εκείνων των περιπτώσεων, κατά τις οποίες ένας απόφοιτος της Φιλοσοφικής  Σχολής  διεκδικεί θέση «πολυδύναμου φιλολόγου» στη Μέση Εκπαίδευση, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Κώστας Γεωργουσόπουλος.

Πώς να διδάξει, βρε αδερφέ, Λατινικά στη Μακρακώμη Φθιώτιδας ο απόφοιτος της Φιλοσοφικής και της Ψυχολογίας;

Θα μπορούσε, βέβαια, να αρνηθεί στο Γυμνασιάρχη ή στο Λυκειάρχη να αναλάβει αυτό  το μάθημα. Μάθημα που πρέπει να διδάξει απόφοιτος του Τμήματος Κλασσικών Σπουδών

Τι να κάνει όμως ;  Σκέφτεται και τα «μετέπειτα». Το αναλαμβάνει και το μαθαίνει μαζί με τους μαθητές του… Ή καλύτερα μια μέρα νωρίτερα, διαβάζοντάς το μόνος στο σπίτι του πριν το διδάξει!!!




Σε κάθε, ωστόσο, περίπτωση αυτό που θα θέλαμε να επισημάνουμε είναι πως οι Πολιτικές Ηγεσίες των Υπουργείων θα πρέπει - εκτός των άλλων - να είναι και διαμορφωτές ήθους.

Πόσω  μάλλον, η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας !..

Το Υπουργείο Παιδείας που - εκτός των άλλων – διαμορφώνει και τους ηθικούς κώδικες για τη νεολαία, μιας και προετοιμάζει, με την αρωγή των Σχολείων και των Πανεπιστημίων, για τα υψηλά ιδανικά και υλοποιεί την εσωτερική της  φιλοσοφία, τη Στάση Ζωής

Και όχι, βέβαια, μηχανιστικά, ουδέτερα, αλλά θετικά. Μια Στάση Ζωής που καταφάσκει τη δημιουργία, την προσφορά στην πατρίδα, την ανθρωπιά και την ευαισθησία!..

Το Υπουργείο Παιδείας που – εκτός των άλλων – θα πρέπει να είναι και ο κύριος κυματοθραύστης της πολιτιστικής ευτέλειας, του καταναλωτικού ναρκισσισμού και της υιοθέτησης γενικότερα μιας Στάσης Ζωής που εδράζεται στην ευκολία και στη μικρότερη δυνατή προσπάθεια…

Και μια, και αυτό τον καιρό (και όχι μόνον), μιλάμε όλοι για την Αμφίπολη,  καθώς οι μοναδικοί πολύτιμοι θησαυροί της μονοπωλούν το παγκόσμιο ενδιαφέρον, όλως επικουρικά, επισημαίνουμε:

Απαιτείται όχι να αντιγράψουμε μόνον το παρελθόν, αλλά να δημιουργήσουμε έργα ΑΝΤΑΞΙΑ του παρελθόντος!..

Να αφήσουμε δηλαδή το δικό μας στίγμα στη σύγχρονη εποχή!..

Και το Υπουργείο Παιδείας, μαζί με τα Σχολειά και τα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της πατρίδας μας, μπορούν να γίνουν το εφαλτήριο και να αποτελέσουν συνάμα το διαβατήριο για μια ηθική, πνευματική, πολιτική και πολιτιστική  

π ο ι ό τ η τ α!..

Σχόλια