http://www.gnomikologikon.gr/authquotes.php?auth=4
Ο Πλάτων ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος από την Αθήνα, ο πιο γνωστός μαθητής του Σωκράτη και δάσκαλος του Αριστοτέλη. Το έργο του με τη μορφή φιλοσοφικών διαλόγων έχει σωθεί ολόκληρο και άσκησε τεράστια επιρροή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και γενικότερα στη δυτική φιλοσοφική παράδοση μέχρι τις ημέρες μας.
Ο Πλάτων, μεταξύ άλλων, έγραψε την Απολογία του Σωκράτους, το Συμπόσιο όπου μιλά για την φύση του έρωτα, ενώ σε δύο μακρούς διαλόγους, την Πολιτεία και τους Νόμους, περιέγραψε την ιδανική πολιτεία.Τα έργα του Πλάτωνα είναι 36 και όλα, εκτός από την Απολογία, διαλογικά. Μεταξύ των άλλων υπήρξε και ο ιδρυτής της Ακαδημίας.
Ο Πλάτων ήταν αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος από την Αθήνα, ο πιο γνωστός μαθητής του Σωκράτη και δάσκαλος του Αριστοτέλη. Το έργο του με τη μορφή φιλοσοφικών διαλόγων έχει σωθεί ολόκληρο και άσκησε τεράστια επιρροή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία και γενικότερα στη δυτική φιλοσοφική παράδοση μέχρι τις ημέρες μας.
Ο Πλάτων, μεταξύ άλλων, έγραψε την Απολογία του Σωκράτους, το Συμπόσιο όπου μιλά για την φύση του έρωτα, ενώ σε δύο μακρούς διαλόγους, την Πολιτεία και τους Νόμους, περιέγραψε την ιδανική πολιτεία.Τα έργα του Πλάτωνα είναι 36 και όλα, εκτός από την Απολογία, διαλογικά. Μεταξύ των άλλων υπήρξε και ο ιδρυτής της Ακαδημίας.
► | Το δίκαιον ουκ άλλο τι ή του κρείττονος ξυμφέρον. | ||||
► | Aεί ο θεός γεωμετρεί | ||||
► | Εις ευ φρονών μυρίων μη φρονούντων κρείττων εστί. μτφρ: ένας που σκέφτεται σωστά είναι καλύτερος από μύριους που δεν σκέφτονται | ||||
► | Αιτία ελομένου θεός αναίτιος. απόδοση: ο θεός δεν έχει ευθύνη για τις πράξεις αυτών που έχουν ελευθερία επιλογής | ||||
► | Άνθρωπος: ο αναθρών ά όπωπε. μτφρ: Άνθρωπος: αυτός που αναλογίζεται και κρίνει όσα έχει δει. | ||||
► | Ηδονών ήδιον έπαινος. μτφρ: από όλες τις ηδονές ο έπαινος είναι η πιο γλυκιά. | ||||
► | Άρα το όσιον ότι όσιόν εστιν, φιλείται υπό των θεών, ή ότι φιλείται όσιόν εστιν. μτφρ: το καλό είναι καλό επειδή αρέσει στους θεούς ή αρέσει στους θεούς επειδή είναι καλό; (η συνέχεια:«Ομολογούμεν το μέν όσιον δια τούτο φιλείσθαι, οτι όσιόν εστιν, αλλ' ου διότι φιλείται, όσιον είναι») | ||||
► | Πόθεν τούτο τεκμαίρεις; | ||||
► | Μάλλον αδικείσθαι ή αδικείν. μτφρ: καλύτερα να σε αδικούν παρά να αδικείς | ||||
► | Παύσαι προς με καλλωπιζόμενος. μτφρ: σταμάτα να μου κουνιέσαι [για να με καλοπιάσεις] (από τον Φαίδρο) | ||||
► | Δούλοι γαρ και δεσπότης ουκ αν ποτέ γένοιντο φίλοι. | ||||
► | Ουκ αφέξεταί μου τω χείρε. μτφρ: δεν το γλυτώνω το ξύλο (από τον "Φαίδρο") | ||||
► | Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος. μτφρ: για όλα τα πράγματα ο άνθρωπος είναι το μέτρο | ||||
► | Εάν μη οι βασιλείς φιλοσοφήσουν, ουκ έστιν των δεινών παύλα | ||||
► | Η γαρ άγαν ελευθερία έοικεν ουκ εις άλλο τι ή εις άγαν δουλείαν, μεταβάλλειν και ιδιώτη και πόλει. Η υπερβολική ελευθερία μοιάζει με υπερβολική δουλεία, αφού αλλάζει και τον πολίτη και την πολιτεία | ||||
► | Αρχή ήμισυ παντός. | ||||
► | Όμοιος ομοίω αεί πελάζει. (από το "Συμπόσιο") | ||||
► | Επιστήμη ποιητική ευδαιμονίας. μτφρ: η γνώση είναι δημιουργός της ευτυχίας | ||||
► | Εις τελειότητα του ανθρώπου τρία δει συνδράμειν: φύσιν, μάθησιν και άσκησιν. | ||||
► | Όμηρος την Ελλάδα επεπαιδεύκει. | ||||
► | Θεός ουδαμή ουδαμώς άδικος. μτφρ: ο Θεός δεν είναι ποτέ καθόλου άδικος | ||||
► | Εισί γάρ δή οι περί τάς τελετάς ναρθηκοφόροι μέν πολλοί, βάκχοι δε τε παύροι. μτφρ: πολλοί έλαβαν μέρος εις τα [Ελευσίνια]μυστήρια αλλά λίγοι είναι οι εκλεκτοί | ||||
► | Ο θάνατος τυγχάνει ων, ως εμοί δοκεί, ουδέν άλλο ή δυοίν πραγμάτοιν διάλυσις, της ψυχής και του σώματος απ' αλλήλου. μτφρ: ο θάνατος δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ο διαχωρισμός δύο πραγμάτων, του ενός απ' το άλλο, δηλαδή της ψυχής από το σώμα. | ||||
► | Του λόγου μέτρον εστίν ουχ ο λέγων, αλλ’ ο ακούων | ||||
► | Εμπειρία μεν ποιεί τον αιώνα ημών πορεύεσθαι κατά τέχνην, απειρία δε κατά τύχην. | ||||
► | Κοινωνία γαρ ψυχή και σώματι διαλύσεως ουκ έστιν η κρείττον. μτφρ: η ένωση της ψυχής και του σώματος [η γέννηση] δεν είναι με κανένα τρόπο καλύτερη από το χωρισμό τους [το θάνατο] | ||||
► | Ζώον δίπουν άπτερον (Ο ορισμός του ανθρώπου κατά τον Πλάτωνα) | ||||
► | Κατόπιν εορτής ήκεις. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου