Από τη Μαρία Καστανή
Δύο ολοκαίνουργιες εκθέσεις εγκαινιάζει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της 21ης Ρhotobiennale. Στιγμιότυπα σύγχρονων ανθρώπων όπως συχνά εγκλωβίζονται στην καθημερινότητά τους, μέσα από την έκθεση του Ρόντερικ Χέντερσον, αλλά και η αναζήτηση της ταυτότητας του μουσουλμανικού κόσμου μέσα από μια ομαδική έκθεση με τη συνδρομή ελλήνων και ξένων δημιουργών.
Πώς είναι να ζεις απομακρυσμένος από όλες τις ανέσεις του σύγχρονου πολιτισμού; ΄Η να περνάς μεγάλο χρονικό διάστημα της ζωής σου μέσα στο αυτοκίνητο; Σίγουρα δεν πρόκειται για εύκολη υπόθεση, και αυτό γίνεται φανερό μέσα από τα πορτρέτα των ανθρώπων που παρουσιάζει ο Ρόντερικ Χέντερσον. Στα έργα του αποτυπώνει ανθρώπους οι οποίοι βρίσκουν καταφύγιο στα καλυμμένα με χιόνι οχήματά τους σε υπαίθρια πάρκινγκ στη Βρετανική Κολούμπια στον Καναδά. Ενα μέρος ερημικό, χωρίς μαγαζιά, ηλεκτρισμό, τηλέφωνο ή γείτονες, όπου οι εβδομάδες κυλούν χωρίς να αλλάζει κάτι. Για να αγοράσουν φαγητό ή να επισκεφθούν τον γιατρό, χρειάζεται να ταξιδέψουν πολλές ώρες. Πολλοί καταλήγουν με αυτόν τον τρόπο στο να περνούν σχεδόν όλη τους τη ζωή μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτές τις στιγμές ανάμεσα στην αναχώρηση και στην άφιξη, στον ατέλειωτο χρόνο που οι άνθρωποι βρίσκονται εν κινήσει, αποτυπώνει ο φωτογράφος, ενώ η ηχητική εγκατάσταση του Τζάσπερ Φρένκεν συνοδεύει την έκθεση με ήχους από το περιβάλλον, τους οποίους έχει επεξεργαστεί στο στούντιο. Ο χώρος που θα φιλοξενήσει την έκθεση «Τransvoid» είναι ο Donopoulos Ιnternational Fine Αrts και θα διαρκέσει από τις 9 Σεπτεμβρίου ως τις 10 Οκτωβρίου.
O σο για την έκθεση «Μuslim world caught: between imaginary nad reality» (Συλλαμβάνοντας τον μουσουλμανικό κόσμο: ανάμεσα στο φανταστικό και το πραγματικό), αναζητεί τη σύγχρονη μουσουλμανική ταυτότητα μέσα από διαφορετικές καλλιτεχνικές προσεγγίσεις. Εναν νοητικό τρόπο ψάχνει ο ισπανο-ιταλός δημιουργός Πιερ Τζιόρτζιο Λομασκόλο καθώς ζητεί από ανθρώπους που συναντά στους δρόμους του Λιβάνου να σχηματοποιήσουν τον ιδανικό τόπο όπου θα ήθελαν να ζουν. Οσο για τη φωτογραφική εξερεύνηση του Τούρκου Αλπ Σίμε, καταγράφει τη γενέτειρά του- την Κωνσταντινούπολη- ανάμεσα σε δύο εκλείψεις.
Οι φωτογραφίες από το Ιράν της Πολωνής Ανίτας Αντρεζέφσκα θυμίζουν σύγχρονα φιλμ που φλερτάρουν με τις «Χίλιες και Μία Νύχτες». Οι έγχρωμες εικόνες της Στεφανίας Μιζάρα από τη Μέση Ανατολή μάς δείχνουν την αθέατη πλευρά της καθημερινότητας των προσφύγων που μετακινήθηκαν από το Ιράκ στη Συρία. Την ατμόσφαιρα της απόγνωσης αποτυπώνει η εγκατάσταση, με τίτλο «Gaza War Days», από τη Γάζα κατά τη διάρκεια των βομβαρδισμών τον Ιανουάριο του 2009. Το βίντεο του Γάλλου Ρομπέρ Ολντέν με τίτλο «Lebanese Βride» είναι εμπνευσμένο από το νυφικό φόρεμα που φορούν οι γυναίκες στον Λίβανο. Η νύφη, που συμβολικά αντιπροσωπεύει την πολυπόθητη Ειρήνη για την περιοχή, περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της, αλλά κανείς δεν μπορεί να δει το πρόσωπό της που όλο ξεφεύγει, υπονοώντας ότι η Ειρήνη είναι σχεδόν αδύνατη για την ευρύτερη περιοχή. Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 10 και θα διαρκέσει ως τις 22 Σεπτεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο Τράπεζας Πειραιώς. Την επιμέλεια υπογράφει η Νίνα Κασσιανού.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=352973&dt=08/09/2010#ixzz0yunpX4cD
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου