Cookisto
Την δημιουργία μίας διαδικτυακής κοινότητας, τα μέλη της οποίας θα μπορούν να βρίσκουν σπιτικό φαγητό δωρέαν ή έναντι συμβολικής τιμής, υπόσχεται ένα νέο start up˙ τo Cookisto.com, προϊόν μίας παρέας πέντε νέων παιδιών βρίσκεται στα τελευταία στάδια της προετοιμασίας του και εντός του Ιουλίου θα είναι πια διαθέσιμο στο κοινό μέσω του διαδικτύου.
Η φιλοσοφία του Cookisto δεν είναι διαφορετική από αυτήν του e-bay. Οι χρήστες της υπηρεσίας θα δηλώνουν στα μέλη της κοινότητας τι φαγητό έχουν φτιάξει, για ποιο χρονικό διάστημα μπορούν να το διαθέσουν και πως θα το προσφέρουν (δωρεάν ή έναντι συμβολικής τιμής κόστους). Ακολούθως, οι χρήστες της πλατφόρμας θα επιλέγουν το σπιτικό, μαγειρεμένο πιάτο της αρεσκείας τους, που θα βρίσκεται πιο κοντά σε αυτούς.
«Ήταν μία ιδέα που είχαμε μαζί με τον Πέτρο Πιτσιλή από τότε που ήμασταν 15 χρονών και δεν είχαμε το θάρρος να την πραγματοποιήσουμε» σημειώνει ο εκ των ιδρυτών του Cookisto, κ. Μιχάλης Γκόντας. Όπως λέει, η ιδέα επανήλθε κάμποσα χρόνια αργότερα, κατά την διάρκεια της πτυχιακής του εργασίας, για τις ανάγκες της οποίας καλούνταν να φτιάξει ένα «δυνατό» επιχειρηματικό σχέδιο. Αλλωστε οι εμπνευστές του σχεδίου είχαν εξαρχής στόχο το εγχείρημα μελλοντικά, όταν αναπτυχθεί και βγει στη διεθνή αγορά, να τους αποφέρει κέρδος.
«Κάνοντας έρευνα στις διεθνείς αγορές συνειδητοποίησα ότι η ιδέα της δημιουργίας κοινοτήτων για την παράκαμψη και κατάργηση μεσαζόντων βρίσκεται σε εξέλιξη σε πολλά μέρη του κόσμου. Έτσι, εκεί όπου στην αρχή νόμιζα ότι ήμασταν τρελοί, που είχαμε μία τέτοια ιδέα, τελικά ανοίχτηκε μπροστά μας ένας ολόκληρος νέος κόσμος» σημειώνει ο κ. Γκόντας.
Όπως διηγείται η ομάδα του Cookisto (εκτός απ' τον Πέτρο και τον Μιχάλη συμμετέχουν επίσης οι κ.κ. Π. Παραδέλλης, Γ. Ασημακόπουλος και Α. Σιγάλας), αντλήθηκαν παραδείγματα από διάφορα επιτυχημένα διαδικτυακά μοντέλα και ζητήθηκαν συμβουλές από πεπειραμένους ανθρώπους.
«Η τεχνολογία μας επιτρέπει πια να εμπιστευόμαστε αγνώστους. Αυτό έχει τρομερή δύναμη» επισημαίνει ο συνιδρυτής του start up και υπογραμμίζει ότι οι συνθήκες είναι ιδανικές για μία προσπάθεια συγκρότησης μίας κοινότητας γύρω από το σπιτικό φαγητό, καθώς η κρίση στην Ελλάδα, αλλά και η παραδοσιακή γαστριμαργική κουλτούρα του μαγειρεμένου φαγητού, δημιουργούν μία εξαιρετική ευκαιρία για το Cookisto.
Επίσης, όπως λέει, «είναι κρίμα εργένηδες να τρώνε συνέχεια σουβλάκια απ' έξω, επειδή δεν μπορούν ή δεν θέλουν να μαγειρέψουν και την ίδια ώρα κάποιοι, που ούτως ή άλλως μαγειρεύουν, μπορούν να τους προσφέρουν ένα πιάτο μαγειρεμένου φαγητού, χωρίς παραπάνω κόστος ή προσπάθειες για τους ίδιους. Έτσι, θα μπορούσαν να μοιραστούν ή να πουλήσουν μερίδες στα μέλη της κοινότητας» εξηγεί ο κ. Γκόντας.
Η on line εφαρμογή που δημιούργησε η ομάδα του Cookisto, η οποία προσεχώς θα προσαρμοστεί για να λειτουργεί και μέσω κινητού, θα φιλοξενεί την ιντερνετική κοινότητα και το κάθε μέλος της θα έχει το δικό του προφίλ.
Στην ιστοσελίδα κάθε χρήστη θα φαίνεται ο αριθμός των ατόμων που θα είναι συνδεδεμένα μαζί του, η κριτική και η βαθμολογία των μελών για την κουζίνα του, ενώ θα καταγράφεται και η δυνατότητα αποστολής του μαγειρεμένου φαγητού στο πρόσωπο που το επιθυμεί. Στην κεντρική σελίδα του Cookisto, θα υπάρχει, μάλιστα, και ένα ψηφιακός «πίνακας» ανακοινώσεων, στον οποίο θα καταγράφονται οι σχετικές δραστηριότητες συνολικά, όπως περίπου συμβαίνει και στο facebook.
Στόχος των νέων επιχειρηματιών του Cookisto είναι σε πρώτη φάση να δημιουργηθεί μία κρίσιμη μάζα συνδρομητών στην δωρεάν ψηφιακή τους πλατφόρμα, ούτως ώστε να «τρέξει» αποτελεσματικά το εγχείρημα στην Ελλάδα.
Μελλοντικά, κι εφόσον όλα πάνε καλά, στόχος είναι η επέκταση της πλατφόρμας και σε άλλες Μεσογειακές χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Τουρκία, δηλαδή χώρες που συνδυάζουν μία παραδοσιακή κουλτούρα στο μαγειρεμένο φαγητό, αλλά και οικονομικές δυσκολίες.
Προς στιγμήν, η ομάδα των νέων επιχειρηματιών εργάζεται αφιλοκερδώς, μέχρι να δει το εγχείρημά της να ωριμάζει. Ωστόσο, μελλοντικά εκτιμούν ότι οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου θα μπορούν να αγοράζουν άυλες πιστωτικές μονάδες, επιζητώντας premium υπηρεσίες, από τις συναλλαγές των οποίων θα παρακρατείται ένα μικρό ποσοστό, για την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Προς στιγμήν, η ομάδα του Cookisto φιλοξενείται δωρεάν στα γραφεία ενός άλλου ελληνικού start up, που γνώρισε σημαντική επιτυχία και επεκτάθηκε εκτός συνόρων, του γνωστού, πια, Daily Secret, στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης της νέας, αναδυόμενης, καινοτομικής ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Την δημιουργία μίας διαδικτυακής κοινότητας, τα μέλη της οποίας θα μπορούν να βρίσκουν σπιτικό φαγητό δωρέαν ή έναντι συμβολικής τιμής, υπόσχεται ένα νέο start up˙ τo Cookisto.com, προϊόν μίας παρέας πέντε νέων παιδιών βρίσκεται στα τελευταία στάδια της προετοιμασίας του και εντός του Ιουλίου θα είναι πια διαθέσιμο στο κοινό μέσω του διαδικτύου.
Η φιλοσοφία του Cookisto δεν είναι διαφορετική από αυτήν του e-bay. Οι χρήστες της υπηρεσίας θα δηλώνουν στα μέλη της κοινότητας τι φαγητό έχουν φτιάξει, για ποιο χρονικό διάστημα μπορούν να το διαθέσουν και πως θα το προσφέρουν (δωρεάν ή έναντι συμβολικής τιμής κόστους). Ακολούθως, οι χρήστες της πλατφόρμας θα επιλέγουν το σπιτικό, μαγειρεμένο πιάτο της αρεσκείας τους, που θα βρίσκεται πιο κοντά σε αυτούς.
«Ήταν μία ιδέα που είχαμε μαζί με τον Πέτρο Πιτσιλή από τότε που ήμασταν 15 χρονών και δεν είχαμε το θάρρος να την πραγματοποιήσουμε» σημειώνει ο εκ των ιδρυτών του Cookisto, κ. Μιχάλης Γκόντας. Όπως λέει, η ιδέα επανήλθε κάμποσα χρόνια αργότερα, κατά την διάρκεια της πτυχιακής του εργασίας, για τις ανάγκες της οποίας καλούνταν να φτιάξει ένα «δυνατό» επιχειρηματικό σχέδιο. Αλλωστε οι εμπνευστές του σχεδίου είχαν εξαρχής στόχο το εγχείρημα μελλοντικά, όταν αναπτυχθεί και βγει στη διεθνή αγορά, να τους αποφέρει κέρδος.
«Κάνοντας έρευνα στις διεθνείς αγορές συνειδητοποίησα ότι η ιδέα της δημιουργίας κοινοτήτων για την παράκαμψη και κατάργηση μεσαζόντων βρίσκεται σε εξέλιξη σε πολλά μέρη του κόσμου. Έτσι, εκεί όπου στην αρχή νόμιζα ότι ήμασταν τρελοί, που είχαμε μία τέτοια ιδέα, τελικά ανοίχτηκε μπροστά μας ένας ολόκληρος νέος κόσμος» σημειώνει ο κ. Γκόντας.
Όπως διηγείται η ομάδα του Cookisto (εκτός απ' τον Πέτρο και τον Μιχάλη συμμετέχουν επίσης οι κ.κ. Π. Παραδέλλης, Γ. Ασημακόπουλος και Α. Σιγάλας), αντλήθηκαν παραδείγματα από διάφορα επιτυχημένα διαδικτυακά μοντέλα και ζητήθηκαν συμβουλές από πεπειραμένους ανθρώπους.
«Η τεχνολογία μας επιτρέπει πια να εμπιστευόμαστε αγνώστους. Αυτό έχει τρομερή δύναμη» επισημαίνει ο συνιδρυτής του start up και υπογραμμίζει ότι οι συνθήκες είναι ιδανικές για μία προσπάθεια συγκρότησης μίας κοινότητας γύρω από το σπιτικό φαγητό, καθώς η κρίση στην Ελλάδα, αλλά και η παραδοσιακή γαστριμαργική κουλτούρα του μαγειρεμένου φαγητού, δημιουργούν μία εξαιρετική ευκαιρία για το Cookisto.
Επίσης, όπως λέει, «είναι κρίμα εργένηδες να τρώνε συνέχεια σουβλάκια απ' έξω, επειδή δεν μπορούν ή δεν θέλουν να μαγειρέψουν και την ίδια ώρα κάποιοι, που ούτως ή άλλως μαγειρεύουν, μπορούν να τους προσφέρουν ένα πιάτο μαγειρεμένου φαγητού, χωρίς παραπάνω κόστος ή προσπάθειες για τους ίδιους. Έτσι, θα μπορούσαν να μοιραστούν ή να πουλήσουν μερίδες στα μέλη της κοινότητας» εξηγεί ο κ. Γκόντας.
Η on line εφαρμογή που δημιούργησε η ομάδα του Cookisto, η οποία προσεχώς θα προσαρμοστεί για να λειτουργεί και μέσω κινητού, θα φιλοξενεί την ιντερνετική κοινότητα και το κάθε μέλος της θα έχει το δικό του προφίλ.
Στην ιστοσελίδα κάθε χρήστη θα φαίνεται ο αριθμός των ατόμων που θα είναι συνδεδεμένα μαζί του, η κριτική και η βαθμολογία των μελών για την κουζίνα του, ενώ θα καταγράφεται και η δυνατότητα αποστολής του μαγειρεμένου φαγητού στο πρόσωπο που το επιθυμεί. Στην κεντρική σελίδα του Cookisto, θα υπάρχει, μάλιστα, και ένα ψηφιακός «πίνακας» ανακοινώσεων, στον οποίο θα καταγράφονται οι σχετικές δραστηριότητες συνολικά, όπως περίπου συμβαίνει και στο facebook.
Στόχος των νέων επιχειρηματιών του Cookisto είναι σε πρώτη φάση να δημιουργηθεί μία κρίσιμη μάζα συνδρομητών στην δωρεάν ψηφιακή τους πλατφόρμα, ούτως ώστε να «τρέξει» αποτελεσματικά το εγχείρημα στην Ελλάδα.
Μελλοντικά, κι εφόσον όλα πάνε καλά, στόχος είναι η επέκταση της πλατφόρμας και σε άλλες Μεσογειακές χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Τουρκία, δηλαδή χώρες που συνδυάζουν μία παραδοσιακή κουλτούρα στο μαγειρεμένο φαγητό, αλλά και οικονομικές δυσκολίες.
Προς στιγμήν, η ομάδα των νέων επιχειρηματιών εργάζεται αφιλοκερδώς, μέχρι να δει το εγχείρημά της να ωριμάζει. Ωστόσο, μελλοντικά εκτιμούν ότι οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου θα μπορούν να αγοράζουν άυλες πιστωτικές μονάδες, επιζητώντας premium υπηρεσίες, από τις συναλλαγές των οποίων θα παρακρατείται ένα μικρό ποσοστό, για την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.
Προς στιγμήν, η ομάδα του Cookisto φιλοξενείται δωρεάν στα γραφεία ενός άλλου ελληνικού start up, που γνώρισε σημαντική επιτυχία και επεκτάθηκε εκτός συνόρων, του γνωστού, πια, Daily Secret, στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης της νέας, αναδυόμενης, καινοτομικής ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου